Khamis, 26 Mac 2009

Kereta mahal vs kereta murah


Oklah, hr ni nak kisahkn ttg kisah kereta, pg td dlm pejalanan nak pegi ke lib(tpt keje akulah, tiap2 hr aku pegi lib he he) aku pandulah kete kancil aku yg seposen ni, pandu dgn cermatlah konon2 ye, aku sll bila pandu kete aku lebih suka ikut lorong yg belah kiri(yg tak lajulah) had kelajuan aku 80km(laju ke aku ni) tiba2 adelah kete yg seratus ribu ni memotong dgn selamba memakan lorong aku, aku apalg terkejut dan terpaksalah ketepi sikit, nasib takde moto kalu tak, al acidentlah kami ni, mmg ade jugak rasa nak marah, yelah walaupun kete aku tu taklah semahal kete yg seratus ribu tu, aku lebih suka senantiasa mengingatkan diri aku sendiri bahawa, mahal ke, murah ke sebuah kete tu tetap ade persamaan ye, nak tahu, semahal mana pun kete, dia akan tetap bhenti kalu kehabisan minyak petrol n akan berhenti kalu lampu merah(kalu x bhenti tu ambulan dlm kecemasan @ melanggar undang2 jln raya) lg satu yg selalu sgt sgt sgt aku ingatkan dlm hati n jiwa aku, bila mati kete mahal ke kete murah ke kita akan naik kete jenazah jugak, so fikir fikir kan lah, jgnlah sombong ddunia ini krn yg abadi adalah dsana nanti...
Aku tak kisah org nak beli kete mahal ke sederhana ke murah ke pelbagai jenama ke aku tak kisah sbb aku bersyukur dgn apa yg aku ade kini, yg penting bila hujan aku tak basah, bila panas aku boleh hidupkn aircond n mudah aku nak ke sana sini sinun....Jom jln2 naik kancilku...kancil sebijak anda... wah kelas gituw...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan