Cite Soffi semalam - Kisahku Cite Soffi semalam

Cite Soffi semalam

Ok, ni cite semalam, Soffi aku hantar ke Tadika Sri Sinaran. Mula2 masuk ok, pastu nampak muka nenek dia kat sbalik pintu terus melalak he he he dgn sekuat hati ye ha ha ha anak sapa lah tu. Aku pegi jugaklah jengguk, Alhamdullilah dah ok, paling Soffi suka masa waktu play with friend he he he biasakan budak2 umo pun baru nak masuk 3thn.

Teacher bg home work , kecian anak aku baru masuk dah ade home work, mula2 soffi tak nak buat sbb budak katakan. Enta mcm mana lepas solat maghrib, Abi keluarkan colour pencil terus ummi pun sama2 dok ajar sekali buat home work, nasib sofi nak, aku gunakan colour pencil tu utk sambung2kn tulisan abjad sambil pegang jemari sofi And siaplah home work Soffi.

Kat class Soffi ade 13 org student, 3 n 4 year. Sebaya dgn soffi ade dlm 4 org kot, class soffi campur dgn budak cina n melayu. Ok lah bagi soffi bergaul dgn rakan- rakan bagi dunia lebih indah he he he.

Sebab soffi anak sulung kan nilah karakter yg aku ambik dari buku Sendiri mau ingat tulisan Dr. Hm Tuah Iskandar al - Haj (no klas :- 158.1 hm) :

  • Bertolak ansur
  • Mudah mengalah dgn adik beradik
  • Pandai ambik hati org tua
  • Ego sikit (Keegoan anda itu membuatkn anda lebih bjaya)
  • Besar kepala (Org kata nak menang sesaja, )

Almaklumlah keje library kan buku n aku tak dpt dpisahkan. Jgn mare...I luv book so much.

Catat Ulasan

0 Ulasan