Sabtu, 2 Mei 2009

Hari Pekerja


Selamat menyambut hari pekerja pd semua, nape ye aku letak gambo burung sedang btegek kat jambatan ni, banyak maksud tersirat sebenarnya, sama2 kita fikirkn.
Cuti, 3 hari ni aku penuhi dgn program jemputan kenduri kendara. Letih jugakla, tp happy tu yg penting, selamat pengantin baru buat Anurul dr library desa Bagan Terap yg melangsungkan pkahwinan pd hr sabtu, mekacih ye jemput kita mkn nasi minyak, sedap...kira layann la, pastu belah petang pegi pantai BNO, konon2 nak mkn mee udang tp terlalulah ramai org sampe kita sefamili hampir2 nak tertidur menunggu dan akhirnya balik dgn air liur meleleh, geram2 mmg sabo ajela, kalu nak cite kegeraman aku ni kn jd punca darah aku mendidih kembali, ade ke patut aku panggil pelayan restoran dia buat tak tahu aje ,boleh lg dia layan bujang2 aje kat sebelah meja aku,dahla muka masam aje , tu aku panggil lembut aje kalu aku panggil kasar lain la cite ye pulak, mungkin takde rezeki, tp rasa2 serik jugakla, mau btahun nak lupakn kisah ni.
Apa2 pun menguji kesabaran, takpe lain tahun aku bukak sendiri restoran mee udang kisahku he he he... ok, nak ucap pd semua, semoga kita akan menjadi pekerja yg senantiasa berusaha utk kebaikan didunia dan diakhirat.Insya Allah. Jumpa lg, daa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan