Khamis, 28 Mei 2009

Tag dari Jua utk ku

1.If you can be an animal, what will u be? Why?
Nak jd unta, nape sbb aku suka tgk unta n unta suka berkorban sbb kalu bulan haji byk unta kt mekah yg akan jd haiwan korban. Semangat unta tu la yg aku suka. Berkorban utk kebaikan diakhirat kelak. Alangkah indah yew.


2. If you robbed a bank, what do you want to do with the money?
Wei penat2 aje parent aku anta sek kalu rompak bank ni, tak naklah rompak2, duit haram, apa2 usaha sendiri kalu nk duit byk n harus pastikn duit tu halal n kalu duit aku byk aku nk sponsor hidup mak n abah utk selama2 yew, pastu nak buat masjid n nak buat tpt @ kediaman utk anak2 yatimpiatu, bg hidup mereka bahagia n menolong org fakir miskin memajukn kehidupan mereka.

3. If you can teleport yourself anywhere in the world, where do you want to be? why?
Nak jadi jutawan, kene yakin pd diri sendiri ni…ade harapan ke?

4. If you know that you are dying, what is the last meal that you want? why?
Semestinya air tangan mak aku, lazat tidak terperi.


5. If you can only kill one person in this world, who is the person? Why?
Nak bunuh semut pun aku takut ni kn pulak nk bunuh org, minta dijauhkn, nauzubillah. Penah satu kisah duluw waktu aku tgktn 4, ade seekor lebah oleh krn aku kesian kt lebah ni aku pun takla nk bunuh lebah ni, alih2 tgn aku dia sengatla, huhuhu lps tu terus gi bilik guru, bengkak jugakla tgn aku, tp aku biarkn aje lebah ni, sbb dia ade hak utk hidup.


6. If you can choose either to have more than 24 hours a day or can live more than 100 years, what is your choice? why?
Kalau dapat hidup 100 tahun, sgt bersyukur n akn dipenuhi hidup aku dgn mendekatkn diri pada Allah SWT yang Maha Esa.


7. If you can date celebrities, who is that person? why?
Oleh krn nama aku raihan, aku nk jumpa kumpulan raihan (bangga woo... nama aku jd kumpulan nasyid)


8. If you can only have 1 thing in this world, what should that be? Why?
Menjadi Hamba Allah yg taat pd Allah SWT sbb aku hanya insan kerdil.


9. If you have the opportunity to tag 10 of your friends, who are they?
Pada sapa kn ku beri yew, sbb kawan maya aku ramai, kene adilkn sbb aku sayang semua yew, jd pd kawan2 yg singgah kt blog aku n baca tag ni, sila2 lah yew buat tag ni. Sayang korang semua….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan