Malam Jumaat - Kisahku Malam Jumaat

Malam Jumaat


Td masa balik kt umah waktu rehat , sambil mkn tgh hari n menghadap tv , tetiba tertgk iklan produk malam Jumaat. Hari ini pun hari khamis, mlm nanti mlm jumaat hihihihi...

Aku bukan nk cite pasal mlm jumaat sgt sebenarnya , aku nk cite ttg kisah mak aku bila mlm jumaat tiba. Suspen2... duluw bila tiba mlm jumaat mak sll dah plan sok nak masak yg special sikit sbb tiap hari jumaat ada pasar basah kt kampung aku. Mak sll beli stok sayur n ikan kt pasar basah ini. Mmg best... indah ye saat itu, bila hari jumaat je kami sekeluarga akan makan besar , kenyang perut suka hati. Masa tu mak suka masak mee sup , peria masak lemak , ikan goreng n lauk2 yg menyelerakan, walaupun bg org lauk2 itu biasa je, tp bg aku lauk itu sgt sedap sbb mak yg masak, nyum nyum sedap sgt.

Bagi aku, mmg teruja bila tiba ye hari jumaat sbb aku akan mkn makanan yg sedap2 tp itu duluw, hanya tinggal kisah yg indah utk dkenang. I luv myfamili. Mak n Abah memang best.

Catat Ulasan

0 Ulasan