Isnin, 12 April 2010

Maafkan Aku Teman

Aku mohon jutaan kemaafan kpd teman2 sekerjaku krn hari ini aku tidak dapat turun membantu mereka mengemaskn bilik utk kursus kesedaran ISO yg akan berlangsung esok.

Sebenarnya agak kecewa sbb rumah aku antara yg terdekat dgn perpustakaan tp aku tak dapat membantu, sedih sgt huhuhuhuhu.....

Aku sebenarnya sekarang menghadapi masalah kesakitan di belakang badan aku, ada mcm sesuatu bergerak di area sisi tepi badan kiriku.Aku tak tahu punce ye, dah masuk 3 hari sebenarnya. Huby ada suruh pergi jumpe doktor dan berurut tp aku kata kemudianlah, sbb skrg tgh sakit sgt(tiap hr rasa mcm nk demam), silap2 mau meraung aku kalau kene tempat yg sakit sgt tu.

Skrg pulak anak aku Soffi bila masuk je waktu solat Magrib mesti dia nk buat hal, menangis mcm kene pukul. Dlm keadaan aku yg agak kurang sihat ni, mcm2 rasa ada, kadang2 tu dgn2 aku sekali rasa ye nk nangis.

Sebenarnya bapa mertua aku agak uzur , dah berubat cara moden n tradisional. Last sekali huby pergi kt kajang, di mana perubatan ye menyeluruh moden n tradisional. Doktor tu kata satu rumah mmg kene ganggu dgn makhluk alam lain. Dalam rumah n seluruh isi rumah. Doktor kata kami sekeluarga org yg baik .

Sebenarnya, bapa mertua aku ni petani jaya, mmg tiap tahun hasil bendang ye agak boleh dibanggakn. Adakah itu menjadi satu kesalahan. Dia berusaha dgn hasil titik peluh ye sendiri, tak pernah nk menyusahkan org lain. Bapa mertua aku mmg baik, aku kalu nk cite bab kebaikan bapa mertua aku, rasa boleh nangis.

Aku tak tahu nk catat apa lg sebenarnya, aku mmg tersenyum tp dihatiku Allah SWT saja yg tahu.

Aku nk marah, tak tahu nk marah kt sapa, dlm hati semua ye ada. Berdosakah kami jika kami berusaha utk berjaya dgn hasil titik peluh kami. Kalu aku boleh ckp dgn org yg..... kpd kami, tolonglah jgn buat kami mcm ni.

Ya Allah, kuatkanlah hatiku ini utk mengharungi kisah-kisahku yg masih panjang ini.

Dlm mindaku, aku nk exam 19/4 ni, fokus fokus fokus...dlm keadaan aku yg kurang sihat ini.

p/s: setiap perbuatan manusia itu ada balasan ye walaupun sekecil zarah sekali pun. Aku tunggu kisahku di sana nanti. Redha kah aku jika org buat diriku n keluargaku begini. Aku tunggu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan