Rindu Nenek - Kisahku Rindu Nenek

Rindu Nenek



Sebak ye rasa dihati ini bila terpandang gambar2 lama tika aku bersama nenek tercinta. Inilah nenek kesayangan aku yg telah lama meninggalkan aku. Al Fatihah utk arwah nenek...

Air mata ini sll mengalir jika terpandang wajah nenek kt gambar. Byk kisah-kisahku bersama nenek. Neneklah yg ajar aku solat, neneklah yg ajar aku makan durian n sate, neneklah yg tunggu aku masa aku sekolah tadika,neneklah yg ajar aku naik basikal, neneklah yg membela aku kalu mak n abah marah aku, neneklah tempat aku mengadu, bagi aku nenek adalah segala-galanya.

Kalu aku demam, neneklah yg urut badan aku. Ya Allah, berikan aku kekuatan utk bercerita ttg nenek, aku tahu air mata aku pastikn gugur bila cite ttg nenek.

Aku sgt rindu dgn belaian kasih nenek. Nenek kalu masak sambal tumis mmg best, sampai kuali pun aku sapu licin.

Sebenarnya aku lebih rapat dgn nenek, kalu aku ada masalah aku suka bercerita dgn nenek. Duluw, masa aku mula2 dpt gaji pertama kerja aku, semua aku bg nenek. Aku nk nenek gembira dgn hasil titik peluhku. Nenek ratu hatiku.

Aku rasa nk peluk nenek skrg, tp tak boleh sbb nenek dah pergi jauh. Allah SWT lebih sayangkn nenek. Insya Allah, jika diizinkan Allah SWT , aku nk jumpe nenek kt kisahku di sana nanti.

Nenek, nor rindu nenek sgt, rindu sangat-sangat...

Catat Ulasan

0 Ulasan