AirMata - Kisahku AirMata

AirMata



Aku menangis lagi...
Apabila aku pejam kan mata aku...
Lalu aku bawa diri ku ke dalam roh ku...

Aku terlihat di sana...
Jantungku berdegup saat demi saat tanpa rasa jemu...

Lalu...
Airmata ku mengalir deras...

Milik aku kah jantung  itu...

Ya Allah
Betapa Allah SWT sangat mengasihi aku
Memberikan aku jantung...
Memberikan aku segala-galanya di dunia ini

Dalam solat hajatku...
Tidak terdaya aku untuk menahan airmata ini dari mengalir...
Terasa aku tak punya apa-apa

Apa yang aku miliki di dunia ini...
Jika aku kata...
Harta itu milik aku
Kuasa itu milik aku

Tapi...
Adakah aku mampu untuk membuatkan jantungku berdegup setiap saat...
Mampukah aku...

Duhai teman-teman ku...
Kita ini bukan siapa-siapa...
Kita ini sgt lemah...
Nafas kita setiap saat adalah kurniaan Allah SWT.

Jika udara oksigen itu yg membuatkn kamu bernafas...
Kamu salah teman-teman ku...
Mengapa...

Lihat lah dgn mata hati mu...
Siapa pemilik udara ...
Siapa pemilik dunia ini...
SIAPA?

Tanya lah sedalam-dalamnya hingga sampai ke dasar hati mu ...
Pejam kan mata mu teman-teman...
Setitis darah yg mengalir di dalam tubuh kita ini...
Kita tidak mampu untuk menciptanya...

Tanamkan ke dalam hati kita duhai teman-temanku
Takutlah kepada Allah SWT
Jangan lah sekali-kali meninggalkan SOLAT
Menangislah kerana Allah SWT

Jika kita sedar siapa diri kita ini...
Aku dan kamu tidak lagi bisa untuk ketawa...
Hinggakan setiap saat terasa ingin menangis

Duhai teman-teman...
Allah SWT sangat mengasihi diri kita
Allah SWT memberikan kita kehidupan dengan kisah-kisah hidup kita yg tersendiri...
Maka, sebagai hamba Allah...
Setiap saat kita ini...
Janganlah sesekali kita lupa...
Pada pemilik diri kita ini.

Kita ini adalah ...
Hamba Allah...
Islam Agama kita...
Kita juga umat Nabi Muhammad SAW


Maka...
Jadilah yang terbaik untuk meneruskan kisah hidup yg abadi di sana nanti. Insya Allah.





Catat Ulasan

0 Ulasan