Aktiviti Semalam - Kisahku Aktiviti Semalam

Aktiviti Semalam


Masak lauk lemak rebus KETAM ... Sedap tau , kalu makan bertambah-tambah lagi hehehe...

Jahit bag mekap dari kain balance buat tote bag tp gambar nie http://creativedropzone.blogspot.com/ yg punye. Aku sll masuk blog teman craft aku nie sbb duluw pernah beli tote bag dari dia. Jahitan yew mmg kemas n menarik. Kalu sudi jemput singgah blog dia yew hehehe... promote blog teman craft di n3 nie (^_~)

Bag mekap tuw aku buat 2 buah , Insya Allah , kalu dh siap aku masuk kan kt n3 http://sweetcraft-ainraihan.blogspot.com/

Sebenarnya aku buat bag mekap tuw aku nk bagi sapa2 yg beli tote bag dgn pakej beli 3 tote bag aku bagi 1 free bag mekap. Menarik tak? Alhamdullilah , kini dlm senarai menunggu ada 5 tempahan utk tote bag tuw.

Jahit sulaman manik pon still ambk gak, bukan tamak tp antara usaha memantapkan skill menyulam. Nanti lama2 lupe polak design-design manik yg telah aku pelajari. Jauh tuw menuntut ilmu sampai Shah Alam taw hehehe...

Gaji 25/1 nie nk beli stok kain buat tote bag lps tu nk beli manik skit . Untuk diri sendiri nk beli kasut sbb kasut dh lusuh. Lebih yew simpan n nk kene budget buat baju raya. Thn nie rasa-rasa nk jahit sendiri. Akak Ipar ku dengar aje aku nk jahit baju kurung semula dia pon dah menjerit nk tempah maka aku pon kata ish ish ish ...

Jahit----->Tote Bag----->bag mekap----->Sulaman Manik----->Baju Kurung @ Pesak Gantung----->Blouse-----> Kain kipas belakang----->Baju Melayu &Kemeja. Antara aktiviti aku thn 2011. Ilmu tuw dah ade cuma kene asah balik dah tumpul sbb lama dh aku tinggalkn sbb duluw pernah jd suri rumahtangga sepenuh masa. Ambk kelas menjahit dgn guru kemas kt kampung aku nie aje. Sehari RM 5.00. Berbaloi kn.

Rabu lps aku dtg kerja pakai baju kuning , http://ambarkesturi.blogspot.com/ tgk sampai juling sbb aku buat dat baju yg jahit kt belakang baju tuw senget sebelah.Tgk tuw , moral of story ... menjahit lah selagi ada ilmu tuw di dada hehehe... Asah bakat tuw yew.

2011------------------> masa untuk menggunakan sepenuhnya bakat menjahit aku. Aku BOLEH!!!

Catat Ulasan

0 Ulasan