Kemalangan - Kisahku Kemalangan

Kemalangan


Menghilang sekejap dlm dunia blog krn aku berada dlm keadaan yg trauma akibat kemalangan yg terjd pd Isnin lps.

Kemalangan ini terjd pd pukul 3.30 ptg di mana aku keluar bersama Kak Bibah utk  membeli sedikit brg pejabat yg kehabisan stok. Waktu ini aku dlm perjalanan pulang ke pejabat. Kemalangan ini berlaku di Jln Pejabat Daerah Sabak Bernam. Sebuah kereta Myvi dgn dipandu agak laju tiba2 melanggar kereta aku di mana kedudukan aku berada di Jln Utama. Akibat rempuhan kereta myvi yg secara tiba2 itu aku n kak bibah terhantuk dan aku sgt bersyukur krn pd saat - saat genting itu aku masih mampu menekan brek.

Cerita punye cerita pemandu myvi tu tak nk bayar ganti rugi maka keputusan dicapai dgn menuju balai polis trafik. Maka jd kes polis lah yew. Malas nk pikir sgt , biar semua yew berjalan mengikut undang2 jln raya .

Selama hampir 12 thn aku memandu ini lah pengalaman pertama aku kemalangan. Alhamdullilah masih diberi nafas utk kali kedua.

Skrg masih agak trauma sedikit tp aku akan cuba kuatkn semangat utk membawa kereta seperti sedia kala kerna aku nie jenis yg agak ligat sedikit kerna aku tak nak susahkan my huby . Biasa yew aku akan drive sendiri. Aku dh terbiasa berdikari. Skrg agak susah sbb huby yg kene hantar aku kalu nk ke mana2. Kesian my huby sbb dia mmg sgt padat jadual kerja yew .

Moga tidak akan ade lg kemalangan jalan raya dalam kisahku. Amin.

Catat Ulasan

0 Ulasan