Kisah Puasa - Kisahku Kisah Puasa

Kisah Puasa


Alhamdulillah ... bersyukur kerana 25 hari di bulan Ramadhan tahun ini aku masih lagi boleh berpuasa. Dari tahun 2007 hingga tahun 2010 , Alhamdulillah ... aku dapat berpuasa penuh. Selalu org bertanya ... tak period ke ? tak cuti langsung ?

Sebenarnya , aku sangat suka dengan bulan Ramadhan. Aku selalu berdoa... Ya Allah , semoga Ramadhan tahun ini aku dapat berpuasa penuh Ya Allah,  kerna aku takut Ya Allah ... jika Ramadhan tahun ini adalah Ramadhan terakhirku. Izinkan aku berpuasa penuh Ya Allah .

Dari kecil sampai lah dewasa ini ... aku mmg suka dengan bulan Ramadhan. Bagi aku jika aku tak dpt puasa kerna keuzuran wanita ... aku berasa sangat sedih sekali. Namun aku tetap bersyukur kerna itu adalah  rahmat Allah SWT kepada hamba NYA yang bergelar wanita. Aku bukan malas nk ganti puasa tapi aku rasa bila dapat puasa penuh di bulan Ramadhan itu adalah kebahagiaan ku sebagai hamba Allah.

Semoga setiap bulan Ramadhan aku dapat berpuasa penuh . Insya Allah . Amin .

Catat Ulasan

0 Ulasan