Ramadhan - Kisahku Ramadhan

Ramadhan

Gambar ehsan dari Mr Google ...

Bila Ramadhan tiba ... pasti setiap detik aku akan terkenang kisah-kisah Ramadhan aku yg telah berlalu. Semuanya adalah kisah Indah yang akan aku bawa hingga ke sana.

Pastinya aku terkenang saat-saat indah bersama org-org yg aku sayangi. Bagaimana indahnya sewaktu bersahur dan berbuka bersama mak,abah,arwah nenek dan adik-adik( dlm hati ada sayu ...) Saat ini aku sangat rindu kat arwah nenek... rindu sangat-sangat.

Dulu , nenek lah tempat aku mencurahkan segala rasa di hati. Kalu aku susah hati pasti nenek yg akan menghiburkan hatiku. Bila sakit nenek lah yg urut. Bila nak solat nenek lah yg pakai kan telekung. Bila nak mengaji nenek lah yg ajar. Bila aku kene marah dgn mak dan abah , nenek lah yg akan membela aku. Bila aku nk belajar naik basikal , nenek lah yg ajar. Bila aku pergi sekolah tadika , nenek lah yg tunggu aku. Kalu nenek ada skrg pasti aku nk peluk nenek erat-erat. Nak tido kt peha nenek ... nak sembang-sembang dgn nenek. Aku suka tgk nenek ketawa ...

Ya Allah... semoga roh nenek akan senantiasa mendapat rahmat Mu , Amin ...
 Aku sayang nenek sangat-sangat.




Terima Kasih pada suami tercinta yang sentiasa memberi ruang untuk aku bersama keluargaku yg sangat aku kasihi.

Catat Ulasan

0 Ulasan