Petua Aku - Kisahku Petua Aku

Petua Aku


Kalu ikut hari nie hari riang ria aku sbb hari nie teman-teman sepejabat meraikan hari lahir aku ... terima kasih yew buat susah-susah  aje buat makan-makan untuk kita ... terharu taw kita ...

Tapi ... sedang aku rasa gembira ada aje yg buat aku berasa lelah ... lelah mendengar berita yg bermacam-macan tuw ... penat dah aku nk dengar ... nape masalah kamu .. kami yg kena pening-pening kepala ...

Kita nie kalu bekerja ... yang pertama , aku lah yew, org lain aku tak tahu ... melangkah aje masuk pejabat baca


lepas tuw masuk ucap salam walaupon pejabat tuw mmg kita sorang aje yg bekerja ... duduk aje kat kerusi aku mesti baca


Ini lah petua aku dari mula-mula aku memasuki alam pekerja seawal usia aku 16 tahun dan Insya Allah ... tak kira sapa pon dlm pejabat kita , mesti org tuw akan pandang kita dengan rasa gembira.

Lagi pesan aku  ... jaga lah SOLAT ...

Bekerja lah dengan Ikhlas ... walupon tidak dihargai namun yg terpenting , Allah SWT Maha Melihat .

Catat Ulasan

0 Ulasan