Hidup - Kisahku Hidup

Hidup

Hidup ini seperti apa yg kita inginkan ...

Dalam kisahku , banyak yg aku inginkan dalam kehidupan. Antara keinginan aku sekarang ini adalah aku ingin anak kembar lelaki dan aku ingin sambung belajar.

Kita mmg akan senantiasa memikirkan dan berusaha ke arah mana yg kita inginkan. Tetapi kadang kala keinginan kita akan ada ketetapan yg telah ditakdirkan untuk diri kita.

Bagi aku hidup ini umpama meniti jambatan yang sangat halus kerna kita tidak pernah tahu apa yg akan terjadi di masa hadapan , sebagaimana kita tidak tahu bila ajal kita akan menjemput kita pulang ke alam abadi.

Setiap insan berhak hidup dgn keinginan pilihan masing-masing ... tetapi kadang kala hak ini bukan milik kita sepenuhnya , kadang kala kita hidup dgn memikirkan keinginan insan yg lebih berhak ke atas diri kita. Terutamanya kedua ibubapa kita. Bila mana ibu dan bapa kita mmg teringin melihat kita masuk universiti tetapi pada masa itu kesempitan hidup membuat kita tidak mampu memenuhi keinginan itu maka keinginan kedua ibubapa kita tak akan luntur dari jiwa kita. Maka sebagai anak kita harus berusaha walaupun mgkn skrg kita telah berumahtangga, itulah namanya cabaran. Bila keinginan ibubapa kita terlaksana , sebagai anak kita akan berbangga kerna itu adalah sebagai tanda bahawa mmg kita cinta pada mereka.

Aku hidup seperti mana yg aku inginkan ... cuma ... aku juga ingin hidup seperti apa yg dia inginkan...


Dia adalah ...  mereka yg bertahta dihatiku dan kamu adalah sahabatku.

Jika pohon ini hanya ada sehelai daun ...bayangkan dan fikirkan, adakah pokok ini akan indah untuk dipandang mata ??? 

Untuk apa dan mengapa pokok ini perlu punya banyak daun  ???.
Adakah mata yg memandang itu memberi manfaat pada hidupnya ???

Hidup ini mmg banyak persoalan yg rumit-rumit tp kadang kala sedikit dari masa yg ada dlm hidup kita , kita akan memikirkan keinginan-keinginan yg datang bukan dari keinginan hidup kita sendiri. Mungkin kita tidak kisah tapi sudah tentu ada sebab kenapa keinginan mereka perlu kita fikirkan.

Aku teringin ... apa yg kamu inginkan dalam kehidupan kamu.






Catat Ulasan

0 Ulasan