Kenangan Terindah - Kisahku Kenangan Terindah

Kenangan Terindah


Aku yang lemah tanpamu
Aku yang rentan karena
Cinta yang tlah hilang darimu
Yang mampu menyanjungku.
Selama mata terbuka
Sampai jantung tak berdetak
Selama itu pun
Aku mampu tuk mengenangmu
Darimu
Kutemukan hidupku
Bagiku
Kau lah cinta sejati

Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau kenangan
Yang terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang tlah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah
Ohh...

Lirik lagu kenangan terindah ... yang bila aku dengar akan membuatkan aku terkenang kisahku pada tanggal 31/12/12 penutup pada tahun 2012 ... kelahiran tidak terduga anak kedua aku sewaktu usia kandungan 3 bulan 3 hari.

Jam 10.40 mlm pada tarikh 31/12/12 saat semua orang menunggu detik tahun baru 2013 datang ... aku melahirkan anak kedua aku ... sayu rasa hati ini ... melihat janin yang telah terbentuk sempurna membuatkan aku tak mampu untuk berkata apa-apa ... hanya air mata mengiringi pemergian anak keduaku. Ujian ini sangat berat namun aku tahu ini lah takdir kisahku. Aku redha ...

Terkadang apabila melihat rekod klinik anak kedua aku ... rindunya aku pada dia ... walaupun hanya 3 bulan 3 hari saja dia hadir dalam rahimku ... namun kehadirannya  membuatkan aku bahagia. Rindu kat dia sangat-sangat ... Ummi sayang kamu namun Allah SWT lebih sayangkan kamu ... pergilah ... moga kita akan bertemu di sana ...

Rasanya aku sudah puas menangis ... aku tahu suami aku juga hampir menitiskan air matanya ... namun kami berdua pasrah dengan setiap dugaan yang mendatang dalam kisah kami.

Maaf pada anak kecintaan kami Ain Nur Soffiyyah kerana ummi tak dapat menemankan soffi untuk hari pertama persekolahannya. Ummi tahu anak ummi kuat sbb kekuatan anak ummi membuatkan ummi sedar yang ummi mesti kuatkan diri untuk meneruskan kisahku ini ...

Dalam kepahitan pasti akan ada kemanisannya ... telah aku lepaskan dia pergi dengan redha di hati ... kenangan terindah bersamanya akan tersemat di hati yang paling dalam ...

Ya Allah ... aku redha dengan ujian Mu ini ... aku tahu dengan ujian ini , aku bertemu kekuatan diri aku . Moga aku akan dimurahkan rezeki dan dirahmati Mu selalu . Amin.

Terima Kasih kerana sudi membaca sedikit coretan kisahku ini ...



Catat Ulasan

0 Ulasan