Biru yang menawan. - Kisahku Biru yang menawan.

Biru yang menawan.









Terkadang bila duduk sorang-sorang, emosi sedikit terusik. Toleh kanan toleh kiri. Pandang depan pandang belakang. Tengok di pintu dan tingkap, manusia lalu lalang.

Aku masih setia di sini. Buku teman setia. Kadang bila sedang ralit buat kerja ada komuniti datang ajak sembang-sembang. Bukan sembang hal orang tapi sembang tentang hasil tanah. Seronok aku dengar.

Itu aku yang bermata biru. Teringin benar nak pakai cincin batu biru. Kenapa biru. Sebab itu adalah unsur aura diri aku. BIRU aku lahir hari RABU.

Hadirnya kita ke dunia , Allah SWT cipta bukan untuk suka-suka. Ada amanah dan tanggungjawab yang harus dipikul. Ya Allah, entah kenapa malam tadi mata keluar air mata tak henti-henti bila mendengar ayat surah Al Waqiah. Gerun rasa.

Aku manusia. Bila sampai waktu kembali jua. Aku tak sempurna , aku ini banyak dosanya. Selalu alpa dan selalu lupa.

Aku ... Hamba Allah.


Catat Ulasan

0 Ulasan