Hidup bukan percuma dan memaknakan hidup. - Kisahku Hidup bukan percuma dan memaknakan hidup.

Hidup bukan percuma dan memaknakan hidup.



Alhamdulillah, selesai majlis perhimpunan pagi untuk warga buku dan aku mengambil setiap kata dan amanat sebagai semangat untuk aku teruskan langkahku di sini.

Aku suka sekali melihat rumput yang tumbuh melata. Rumput itu tidak dipeduli malahan ada kala di racun, ditebas, dipijak. Namun rumput tetap teguh memberi energi kehijauan untuk setiap mata yang memandang.

Rumput jugak tidak perlu dibaja, ianya tumbuh dengan semangat tersendiri. Orang panggil rumput semak, rumput tetap teguh berdiam.

Hidup ini bukan percuma, bagaimana kita memaknakan hidup ini, itu pilihan masing-masing. Aku pilih untuk bahagia dan punya ketenangan hidup bersama DIA yang Maha Kuasa.

Aku Kisahku.

Catat Ulasan

0 Ulasan