Kisah roti canai - Kisahku Kisah roti canai

Kisah roti canai

Hr ni tetiba saja nk cite pasal roti canai. Tentu semua org pernah mkn roti canaikn. Enak rasanya. Lepas solat isyhak td tetiba aku ingin berkongsi memori aku duluw waktu aku zaman2 kanak2 berkisar ttg roti canai dlm blog kesayangan aku ni.

Kisah ye begini...


Aku budak miskin itu ...


Sewaktu aku kecil duluw aku telah dihantar oleh abah utk mengaji di surau kampung aku. Kt surau ni depan ye ade warung roti canai. Roti canai ye mmg sedap hingga menjilat jari. Aku suka sgt makan roti canai di situ tp aku tak mampu nk beli walaupun harge ye Rm 0.40 sekeping. Oleh krn aku mmg terlalu teringin nk mkn roti canai tu aku kongsi kumpul duit sorang Rm 0.10 sen dgn kwn2 aku n adik aku. Setelah duit ye dikumpulkan kami pun berkongsi sekeping roti canai . Nk tahu roti canai tu kami mkn berempat. Sedap sgt mungkin sebab hanya sekeping n dimkn beramai2. Nikmat sgt.


Kini setelah bertahun lama ye aku tinggalkan memori itu, aku masih belum jumpe roti canai sesedap aku mkn waktu itu. Akhir ye aku bertemu jwpn ye... Berkongsi sesuatu yg kita suka bersama org lain itu adalah sesuatu yg amat indah dan nikmat.

Catat Ulasan

0 Ulasan