ROBOT - Kisahku ROBOT

ROBOT


Bila dugaan menyapa diri ini terasa mcm nk jadi robot aje hehehe ...  tapi kisahku tanpa dugaan @ cabaran ... ibarat pokok tanpa dedaun ...

Dugaan dan ujian dalam kisahku ini adalah tanda Allah SWT sayang pada aku . Aku patut mensyukurinya.

Ada sebab kenapa mereka ...  ditakdirkan menjadi :-

KAWAN kita ...
SAHABAT kita ...
RAKAN kita ...
JIRAN kita ...
BOS-BOS kita ...

Semuanya ada sebab ... kadang kala kita akan rasa macam-macam dalam diri kita sebab kita bukan robot yg tidak punya rasa ...

Rasa :-

SUKA ...
MARAH ...
GERAM ...
GEMBIRA ...
HOT ...
COOL ...
SENSITIF ...
BARAN ...
SABAR ...
SAKIT ...
SIHAT ...


Macam-macam pon ada hehehe ... cuma skrg nie aku cuba utk mencari pendekatan agar bila dlm hati aku ada rasa yg mcm-mcm nie ... aku lebih cool sbb aku nie jenis org yg akan membalas balik kalu ada benda yg aku tak suka ... ibarat kata , dulu kalu kwn ejek aku kurus mesti aku nk ejek dia balik ... kalu aku tak boleh balas balik aku rasa stresss gilerrr ...  Lagi satu aku nie jenis yg mmg sukar nk marah tp bila kemarahan aku dh mencapai tahap darjah kemarahan yg paling tinggi ... aku suka bwk kereta laju - laju  ... kadar kelajuan biasanya 120 ( kalu bwk kereta lah )  mmg sgt berbahaya ... itu duluw lah masa zaman muda -muda hehehe ... sbb bila drive ala-ala pelumba F1 nie aku rasa puasss ... Selain itu , aku mmg tak boleh tengok atau dengar org mengata aku bla ... bla ... bla ... tapi org tuw sendiri tak mampu nk buat seperti apa aku buat ... hah !!! yg nie boleh boleh buat aku bengang gilerrr ...

Skrg ... aku cuba nk ubah diri aku menjadi lebih cool bila org baling batu kt aku tapi aku boleh bagi bunga lagi kt org tuw tanpa rasa apa-apa pon di hati ini. Sebenarnya sgt sukar ... tp sedang mencuba.


Aku tak nk jadi ROBOT sbb aku sangat berbangga menjadi HAMBA ALLAH ...

Catat Ulasan

0 Ulasan