Hari ini aku mengerti... - Kisahku Hari ini aku mengerti...

Hari ini aku mengerti...




Bila baca, tiba-tiba hari ini dapat hikmat di sebalik ujian. Yup memang benar, aku manusia tak punya hati, kerna hatiku telah hancur. Bisa dan sakitnya masih terasa namun apabila aku membaca kata-kata ini buat aku senyum dengan tenang.

Alhamdulillah. Ada sebab mengapa aku menghadapi ujian itu. Kini aku lalui kisahku berbekalkan jiwa yang padu hanya untuk Allah yang Satu.

Aku tahu, aku juga manusia. Terkadang lelah dengan segala kerenah manusia. Namun aku senantiasa belajar. Selalu ingatkan diri, dunia nie tak lama mana pun. Sebentar cuma. Walau ada kesakitan dan kepedihan, usaha membaluti dengan mendekatkan diri kepadaNya. Itu pilihan terbaik.

Cebisan kisahku kelmarin. Hari ini aku mengerti ...

Catat Ulasan

0 Ulasan