Bertukar... dan Naik ke atas! - Kisahku Bertukar... dan Naik ke atas!

Bertukar... dan Naik ke atas!








Semalam sewaktu pergi bertugas di Taman, sambil bawa kereta sambil berfikir. Alhamdulillah, Allah SWT atur cantik untuk takdir perjalanan hidup kisahku. Bertukar awal yang sepatutnya tidak jadi bertukar.

Petang, tersinggah ke Daerah sebentar, ada urusan yang perlu diselesaikan. tanpa sengaja tersembang dan terlihat wajah sahabat seumur hidup, beb. Ada rasa simpati, namun apakan daya. Nak tolong aku pun terikat dengan tugas di Taman. Paling terkesan bila beb cakap, Akk pun tak tahu masih kekal atau tidak. Sayu aje dengar.

Terkeluar ayat-ayat angin bertiup tentang mereka. " Aku bila kene tukar aku akan panjat, aku akan NAIK jumpa pengurusan "  Aku senyum aje. Aku cakap kat beb. Aku bila kene tukar, aku NAIK jugak, tapi NAIK kan tangan memohon DOA agar semuanya baik-baik, Insya Allah.

12 tahun berkhidmat, aku sudah berada di 3 suasana kerja yang berbeza. Mereka ? Itu rezeki mereka. Alhamdulillah. Rezeki kekal berada di zon selesa. Bukan manusia yang beri, itu rezeki pemberian Allah SWT. Hargai dan syukuri selalu. Jaga elok-elok rezeki itu.

Bagi aku bila ditukarkan di tempat baru, selalu aku ingatkan diri. Husnuzon Raihan, Husnuzon Raihan. Insya Allah. Bahagia akan selalu berdampingan dengan kamu. Alhamdulillah.

Terima kasih Allah. Alhamdulillah.

Orang yang HEBAT bila diuji dia REDHA.


Gambar memori di awal pertukaran ke Daerah. Bila ukhuwah terjalin, yang tertinggal adalah kenangan manis. Rindu bertamu di jiwa. Love you all beb beb !!!

Catat Ulasan

0 Ulasan