Halaman

TERBUANG TAPI TERBILANG !!!

Ainraihan | Jumaat, November 24, 2017 | 0 Komen |




Alhamdulillah.

Setelah 10 bulan berada di sini, semalam aku dan sahabat perpustakaan berjaya menyelesaikan buku-buku yang beratur tepi dinding ni. Memang rasa pelbagai rasa dalam hati ni. Cabaran mengambil alih tugasan dari orang lain.

Agaknya berapa tahun masa yang diambil untuk buku-buku ni beratur sampai macam tu sekali. Allahuakhbar.

Aku juga manusia yang punya rasa. Ada kala aku lelah sendiri, letih memikirkan tentang manusia. Aku tahu aku pun tak sempurna. Banyak kurangnya dan banyak dosaku. Aku juga manusia.

Ada masa, aku fikir sangat kejam perbuatan itu. Meninggalkan begitu sahaja . Tarik nafas lepas ... Sesiapa pun pasti akan terasa bahangnya. Nak nangis aku dah kering air mata. Apa lagi yang aku boleh buat. 10 bulan aku lihat aje. 10 bulan !!!

Ya Allah, terasa nak diluah pun aku tak mampu. Sayu aje kan hati ni. Sedih sangat-sangat. Akhirnya setelah merancang beberape bulan. Semalam dengan gigihnya aku dan sahabat perpustakaan bergotong royong kasi bersih buku-buku beratur ni.

Memang semalam, rasa dah tak berdaya, lemah longlai jasad ni. Biar pun ada sahabat perpustakaan yang membantu, aku sebagai IBU di sini tak menang tangan ke hulur ke hilir memastikan segala apa yang di rancang berjalan dengan lancar.

Waktu menulis catatan ini pun aku masih rasa sayu. Alhamdulillah, Allah beri kekuatan kepada aku. Aku catatan rasa ini bukan untuk beritahu satu dunia apa aku rasa , cuma aku nak bagitau kepada diri aku sendiri dan kepada yang sudi baca, kita ini lemah, selemah mana pun kita jangan sampai berbuat zalim pada orang lain. Cuba buat yang terbaik apabila diberi amanah. Sehabis daya kita buat. Tak mampu cuba, tak mampu buat. Jangan campak kan sahaja tanggungjawab yang tertangguh masa kita berdaya kepada orang lain. Tak baik buat macam tu. Kesian kepada orang lain.

Catatan dari aku orang TERBUANG TAPI TERBILANG. Tidak dipandang tidak mengapa, telan rasa pahit sebarkan rasa manis seindah cahaya mentari yang menyinari alam .

Aku dan Kisahku.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kisahku © . Designed by MaisarahSidi.com