HAL MIMPI - Kisahku HAL MIMPI

HAL MIMPI





Malam tadi aku didatangi mimpi itu lagi. Sepanjang perjalanan kisahku hampir 40 tahun ini, sudah tiga kali aku bermimpi hal itu. Kali pertama aku bermimpi hal itu , aku bertemu jodoh. Bukan percaya kepada hal mimpi itu namun semua yang berlaku atas izinNYA jua. 

Kali kedua aku bermimpi tentang hal mimpi itu, aku diuji dengan ujian yang sangat hebat, terasa seperti aku berada dititik paling bawah roda kehidupan kisahku. Hingga termusnah hati ini. Alhamdulillah, dengan izinNya jua kini aku berjaya menghadapi saat sukar itu. Bangkit dengan lafaz " AKU ADA ALLAH SWT "

Malam tadi dengan tiba-tiba mimpi hal itu datang menjelma di dalam mimpiku. Hari ini, aku menarik nafas sedalam mungkin. Ya, mungkin aku terleka dengan kebahagiaan hingga aku melupakan saat derita yang pernah berkunjung di dalam kehidupan kisahku. Aku menyelam di dasar jiwa, berbicara bahasa bisu dengan membiaskan wajah tenang dan masih kekal tersenyum. Ada bicara yang aku luahkan dengan DIA. Maafkan aku yang terleka ini.

Aku perlu kuat untuk menghadapi apa jua jelmaan mimpi itu ke dunia realiti. Aku fokuskan kisahku sepenuhnya untuk memikirkan yang baik-baik sahaja. Aku perlu belajar mengasuh mindaku untuk melihat mimpi hal itu membawa kepada makna yang baik-baik, kerna bila fikir yang baik itu adalah DOA.

Mimpi hal itu, AKU FIKIR YANG BAIK-BAIK SAHAJA.

Aku sudah berjanji kepada DIA, ku serahkan segalanya kepada DIA, SUMPAHKU TETAP AKU SIMPAN DI DALAM JIWA.

Ya Allah, moga diberikan kisah-kisah kehidupan kisahku yang selalu dibawah Lindungan Mu. Aamiin. 






Hal Mimpi dan Aku Kisahku


Catat Ulasan

0 Ulasan