Membaca - Kisahku Membaca

Membaca

 

Dahulu bila cikgu tanya, Raihan hobi awak apa? Aku selalu jawab, saya suka membaca buku. Hobi zaman kanak-kanak sampai ke zaman dewasa. Buku dan aku itu memang tidak pernah berpisah. Di sekolah aku suka pergi pusat sumber. Kalau di luar, aku suka pergi perpustakaan di Meru. Walaupun masa itu rasa seram sebab petugas garang giler, hatta nak batuk pun kena tahan sebab takut bising. Aku gigih jugak pergi perpustakaan.

Masa sekolah rendah, aku suka bila ada perpustakaan bergerak datang. Seronoknya dapat pinjam buku. Rasa best dan rasa teruja sekali.Begitulah kisah aku hehehe

Sekarang masih gila dengan buku. Masih kekal membaca. Cuma berubah sikit dari versi buku kanak-kanak kepada buku bacaan dewasa. Almaklum umur pun dah mencapai 42 tahun. Jadi ada lah beza sikit dari segi tajuk buku yang dibaca.

Di rumah aku, penuh dengan buku. Di mana-mana ada buku. Entah lah, sebab mungkin dah jadi pencinta buku. Jadi buku buku buku .

Catat Ulasan

0 Ulasan