Khamis, 19 Julai 2012

ROBOT


Bila dugaan menyapa diri ini terasa mcm nk jadi robot aje hehehe ...  tapi kisahku tanpa dugaan @ cabaran ... ibarat pokok tanpa dedaun ...

Dugaan dan ujian dalam kisahku ini adalah tanda Allah SWT sayang pada aku . Aku patut mensyukurinya.

Ada sebab kenapa mereka ...  ditakdirkan menjadi :-

KAWAN kita ...
SAHABAT kita ...
RAKAN kita ...
JIRAN kita ...
BOS-BOS kita ...

Semuanya ada sebab ... kadang kala kita akan rasa macam-macam dalam diri kita sebab kita bukan robot yg tidak punya rasa ...

Rasa :-

SUKA ...
MARAH ...
GERAM ...
GEMBIRA ...
HOT ...
COOL ...
SENSITIF ...
BARAN ...
SABAR ...
SAKIT ...
SIHAT ...


Macam-macam pon ada hehehe ... cuma skrg nie aku cuba utk mencari pendekatan agar bila dlm hati aku ada rasa yg mcm-mcm nie ... aku lebih cool sbb aku nie jenis org yg akan membalas balik kalu ada benda yg aku tak suka ... ibarat kata , dulu kalu kwn ejek aku kurus mesti aku nk ejek dia balik ... kalu aku tak boleh balas balik aku rasa stresss gilerrr ...  Lagi satu aku nie jenis yg mmg sukar nk marah tp bila kemarahan aku dh mencapai tahap darjah kemarahan yg paling tinggi ... aku suka bwk kereta laju - laju  ... kadar kelajuan biasanya 120 ( kalu bwk kereta lah )  mmg sgt berbahaya ... itu duluw lah masa zaman muda -muda hehehe ... sbb bila drive ala-ala pelumba F1 nie aku rasa puasss ... Selain itu , aku mmg tak boleh tengok atau dengar org mengata aku bla ... bla ... bla ... tapi org tuw sendiri tak mampu nk buat seperti apa aku buat ... hah !!! yg nie boleh boleh buat aku bengang gilerrr ...

Skrg ... aku cuba nk ubah diri aku menjadi lebih cool bila org baling batu kt aku tapi aku boleh bagi bunga lagi kt org tuw tanpa rasa apa-apa pon di hati ini. Sebenarnya sgt sukar ... tp sedang mencuba.


Aku tak nk jadi ROBOT sbb aku sangat berbangga menjadi HAMBA ALLAH ...

Jumaat, 13 Julai 2012

Diam Sejenak !!!

 Merenung Sejenakkk !!!


 Diam Sejenakkk !!!




Akhirnya malasss memikirkan ... bagi aku lebih baik aku fokus dlm kisahku ... malasss memikirkan hal-hal itu ...  Poning !!! ...

Terpulang pada kamu ... biar lah ...

Aku !!! Diam Seribu Bahasa ... Bahasa Jiwa Bangsa ...


Khamis, 12 Julai 2012

Hot & Cool




 


Entah lah ... sampai bila aku sendiri tak pasti ... yang pasti di dalam dada banyak persoalan ... why ? why ? why ?


Kadang kala bila memikirkan ... hot & cool nie ... terasa aku tak mampu nk maafkan , sbg manusia yg ada kelemahan bila kamu terpaksa berada dlm bangunan yg perlu ada aircond tp dh lebih sebulan takde aircond ...apa perasaan yg kamu akan alami ...

Mgkn org boleh berkata ... "kamu nie , itulah dh biasa ber Aircond , bila takde aircond sebulan dh mula lah berkata-kata , panas sikit je ... panas lagi neraka "

Dalam hati ada air terjun dah nie ... "YES!!! " mmg itu kelemahan aku ... sakit yew kt dlm dada ... hanya Allah SWT sahaja yg Maha Mengetahui .

Nak tanya ... TOLONG BERITAHU APA DOSA DAN SALAH AKU ... hingga kamu buat KAMI di sini begini.

Ya Allah ... berikan hamba Mu ini kesabaran yang paling tinggi untuk aku hadapi situasi yg mencabar ini. Aku tahu ini adalah ujian Mu pada hamba Mu yg sangat lemah ini. Beri lah aku kekuatan Ya Allah .


Kemaafan itu sangat tinggi nilainya ... walupon aku ini mgkn hanya bergelar org biasa-biasa sahaja tapi ingat aku juga adalah hamba Allah yg Allah SWT cipta seperti kamu. Tolong kasihani aku ... kerna aku ingin memaafkan kamu tetapi jika kamu sudah terlambat... aku takut ... aku akan pergi dgn seribu kebekuan di hati ini .


Setiap perbuatan baik & buruk itu ada balasannya ... mari lah kita bersama memikirkan tentang hal ini ...

Selasa, 10 Julai 2012

Exam Time ...


Insya Allah , penghujung bulan ini dan awal bulan depan aku akan menghadapi exam ... skrg nie mood baca buku dan menjawab soalan-soalan dari exam-exam lepas. Sampai termimpi-mimpi hehehe ...

Library polak bulan nie @ bulan depan nk AUDIT ... huhuhu ...

Ya Allah , semoga semua urusanku akan berjalan dengan lancar , Amin Amin Amin



Ahad, 1 Julai 2012

Alhamdulillah

 Sebelum persembahan kene minum duluw hehehe ...

 Semangat membara telah berkobar-kobar ...

 Sedang mempersembahkan cerita The Golden Goose

 Cute yew ... anak sapa nie ? Anak Ummi & Abi ...

Ambik hadiah atas pentas ... Naib Johan.


Bersyukur atas rezeki yang Allah SWT anugerahkan kepada kami.

Akhirnya setelah bertungkus lumus mengajar dan berlatih ...

30 Jun 2012 ... Ain Nur Soffiyyah Binti Jamsari telah menjadi Naib Johan dalam Pertandingan Bercerita Bahasa Inggeris Peringkat Negeri Selangor.

Terima Kasih yg tidak terhingga ummi dan abi ucapkan kpd cikgu-cikgu Pra Sekolah Jais Parit Satu , Sg Besar . Segala pergorbanan cikgu hanya Allah sahaja yg dpt membalasnya.

30 Jun 2012 ... Selamat Ulang Tahun Kelahiran kpd Suami Tercinta. Love U So Much ...

Julai 2012 ----->  Persiapan utk exam (Aku lah tuw hehehe ... sedang ulangkaji dgn gigih yew) Doakan agar segala urusanku dipermudahkan. Amin.