Selasa, 19 September 2017

Sendiri mencari diri





Alhamdulillah, tahun 1438 sudah sampai ke penghujungnya. Tahun ini dilalui dengan pelbagai rasa. Hidup kan bagaikan putaran roda. Kejap di atas kejap di bawah. Akhir tahun nie, pelbagai perkara mengasak fikiran. Sebab itu, aku ambil pendekatan diri untuk mendiamkan diri buat sementara. Kata orang tu, nak cari diri sendiri.

Khamis ini , Insya Allah, masuk bulan baru 1 Muharam 1439. Ikut bulan Islam, 1438 aku berusia 40 tahun. Ikut tahun 2017 aku 39 tahun. Kejap aje dah masuk umur 40 tahun. Pejam celik pejam celik dan 40 tahun. Macam mimpi pun ada, tapi itulah realitinya. Biar pun ada orang kata, umur sekadar angka namun pasti ada sebab angka itu kannn....

Tarik nafas, lepas berlahan-lahan. Terasa dah terlalu lama aku nie. Tapi diri sendiri masih tak kenal-kenal. Masih terkapai-kapai. Apa yang aku nak cari sebenarnya dalam kisahku ini. Aku perlu menekankan pada satu fokus sahaja dalam kisahku. Insya Allah, yang lain pasti datang secara semulajadi.

Dunia hanya sementara. Aku ini hanya musafir sahaja. Fokus memandang kepada kehidupan yang abadi kerna di sana kampung yang kekal. Moga diberi keimanan dan kekuatan dalam menghadapi ujian-ujian dalam kisahku. Insya Allah. Aamiin.

Selamat tinggal 1438 dan Selamat datang 1439. Aku tetap aku di kisahku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan