2 tahun sudah - Kisahku 2 tahun sudah

2 tahun sudah


Alhamdulillah, pejam celik, celik pejam dah masuk 2 tahun aku kat sini. Mencurahkan kebaktian tulang 4 kerat ni hehehe. Hari ni rasa macam suram aje pagi tadi. Tak tahu, tetiba perasaan itu datang sendiri. Entah kenapa? Buat ini buat itu semua terasa semacam.

Pagi tadi datang seperti biasa. Kalut buat pembersihan seperti biasa. Mula-mula datang tugasan aku biasanya siram pokok bunga dan herba yang aku tanam. Siram punya siram, eh! baru perasan, bunga lili ni ada bunga lah. Dekat 2 tahun aku menyiram bunga ni. Dari terabai sampai aku jaga penuh kasih sayang, akhirnya berbunga juga.

Dalam hati terus gembira. Cakap pada diri, Allah bagi bunga lah kat aku. Wah! terus lupa segala rasa suram. Rasa seronok je.

2 tahun bukti aku menjaga Perpustakaan Desa Taman Muhibbah ini bak rumah sendiri. Buat pelan-pelan. Dari mula hingga sampai sekarang, Allah memang memberi kekuatan kepada diri ini. Allah Maha Pengasih. Kasih sayang Allah kepada hambaNya tak pernah putus. Allahuakhbar, nikmat Allah.

Alhamdulillah.

Catat Ulasan

0 Ulasan