Cinta ini - Kisahku Cinta ini

Cinta ini


Sejauh mana kita mencintai Nabi kita Nabi Muhammad SWT. Teman-teman bagaimana? Semalam aku dan shima(rkn skerja aku) pegi ke library K/Selangor utk menghadiri Majlis sempena Maulidur Rasul (Nabi Muhammad SWT). Penceramah Ustaz Muhammad Nur, ustaz ni bila kita pandang wajah ye mmg bersih menggambarkan cahaya iman terselah diaura wajah ye.
Aku nak kongsikn apa yg aku dpt dgn kisah aku yg satu ni...antara yg masih terlekat kat minda aku ni ialah
  • Rasul ni adalah cahaya (Rasul takde bayang2)
  • Wajah rasul bila kita pandang kita akn kasih pd Rasul
  • Kita btuah sbb kita Umat Nabi Muhammad SWT di akhir zaman
  • Rasul sgt sayang akan umatnya
  • Rasul walaupun org buat zalim padanya dia tak akan menzalimi org yg menzaliminya
  • Hati Rasul penuh kasih dan sayang

Minta maaf , sebenarnya terlalu byk yg aku dpt bila mendengar ttg kehebatan Rasul kita Nabi Muhammad SWT, tp bila aku mula bcerita ttg Rasul , air mata aku akan gugur sbb aku sgt sgt sgt sedih sbb aku rindu akan cinta aku yg satu ni, CINTA pd Rasul. Duluw seawal usia aku 9 thn setelah minda aku ni Allah SWT kurniakn apa itu pengertian kematian aku sll takut akn kehilangan kedua ibubapa aku.Mampukah aku utk meneruskan kehidupan mendatang tanpa mereka berdua disisi...Sebelum tido aku akan pandang bilik mak dgn abah n terus aku sll ingat akan kasih sayang Rasul, walaupun aku tak pernah jumpa Rasul tp kasih sayang Rasul sll melingkari dlm kehidupan aku, Setiap mlm aku rasa Rasul akan memandang aku dgn penuh kasih sayang (air mata ni deras mengalir jika aku mula bcerita ttg Rasul) bila aku membaca ttg kisah Rasul yg bjuang utk menyebarkn syiar Islam aku rasa betapa Rasul sgt sgt sgt tabah mengharunginya. Pernah aku tbaca kalu aku tak silap ade kisah Rasul dmana Rasul bjalan dsatu tpt tanpa menggunkn pelapik tapak kaki(kasut) ke satu tpt utk mperjuangkn syiar Islam dan dibaling batu hingga bdarah kaki n kepala Rasul, Ya Allah betapa aku sgt sgt sgt sedih, mengalir air mata ni jika aku dberi peluang ingin sekali aku mengantikn tempat Rasul biarlah aku yg merasa sakitnya(bkn membanggakn diri tp itu perasaan aku org lain aku tak tahu) Sukar utk djelaskan perasaan ni ttg CINTA aku pd Rasul, kadang2 aku mkn nasi bila teringatkn Rasul aku akn rasa sedih, Aku malu sebenarnya sbb aku masih byk kekurangan diri yg perlu dperbaiki utk menjd umat Nabi Muhammad SWT yg baik. Aku tetap aku dgn kisah aku, mohon Allah SWT senantiasa memberi aku sifat merendah diri dan tidak menyombong diri dan senantiasa ingatkn diri aku bahawa Allah SWT TUHAN yg menciptakn Alam semesta dan seisi Alam dan Nabi Muhammad SWT itu Kekasih Allah SWT.

Aku menulis utk sll ingat kisah aku akan aku bawa ke alam abadi kelak...

Catat Ulasan

0 Ulasan