Rabu, 18 Mac 2009

Library aku punya alkisah


Ok, nak cite sikit ttg tpt keje aku ni, ni la tpt dmana aku mcari rezeki, alhamdullilah. bcite bab keje ni, org sll kata keje lib senang duduk aje, he he he , sedap ye mulut mereka bkata2, nak tahu meh aku nak kabo kan apa keje aku setiap hr, dtg keje pkl 8.30 am @ 9.00 am, mula2 kene pastikan pintu lib terbukalah he he he, kalu tak tbuka mcm mana pengguna nak masuk kan, lepas tu pastikan kaunter hadapan @ kaunter pendaftaran ontime mesra pengguna, perkara wajib bg aku dan 2 rakan aku ialah susun buku yg sbyk 11 ribu naskah lebih tu, bayangkanlah ye, kene susun setiap hari, selesai bab ni aku kenelah pegi ke kaunter khidmat masyarakat(kaunter ni aku yg kene jaga) keje kat kaunter ni aku kene update kan semua tentang buku rujukan, risalah2, koleksi akta, koleksi selangor, keratan akhbar (12 tajuk x 3 surat khabar). Setiap bulan aku kene buat pameran buku baru yg terpilih dan membuat pameran isu semasa dan tajuk2 khas, dari keje kaunter ni aku akan pegi pulak ke bahagian bilik ICT USP(tp skrg komputer rosak jd rehat sktlah) lps tu aku kene tgk keje2 pejabat kene failkan apa2 yg patut cth bil2, surat myurat, rekod staff, dah selesai keje pejabat aku kene jengguk-jengguklah jugak 2 teman kerja aku yg kat kaunter utama tu, kot2 dua2 ye nak ke ladies ke he he he... selain itu keje aku adalah membuat aktiviti bsama pengguna setiap bulan, mempromosikan library aku kpd masyrakat dan meningkatkan statistik keahlian(target 60 org sbln, ni pun jenuh jugk nak dpt) statistik pinjaman dan pengunjung.Aku juga kene melaporkan sbrg kerosakan yg ade kat lib ni. Keje aku paling rumit ialah memberi khidmat taklimat @ penerangan perkhidmatan perpustakaan kpd pelawat(bab ni yg paling aku lemah sekali) sebenar ye byk lg nak aku katakan ttg keje ni Insy Allah akan ade sambungan ye, masa tak mengizinkan sbb keje aku dah tunggu aku lama dah tu, dtakuti bos dtg nanti buat spotcheck keje tak siap, alamat ye dptlah aku 1 @ 2 das he he he ok jumpe lg

Tiada ulasan:

Catat Ulasan