Kisah antara 2 darjat - Kisahku Kisah antara 2 darjat

Kisah antara 2 darjat

Hq vs ...

Kisah ini aku ambil dari pengalaman hidup aku sewaktu aku bekerja di sektor swasta. Masa itu aku hanyalah kerani biasa aje tp tempat aku kerja tu dipanggil Hq oleh pekerja ladang2 syarikat bos aku, sbb aku kerja kat syarikat yg mengeluarkan produk ternakan ayam.


Kerja aku ni banyak melibatkan urusan komunikasi antara bos n pekerja dari yg tertinggi (manager) hingga ke yg terendah (pekerja ladang). Aku menguruskan ttg keperluan barang pejabat dan dokumen @ surat2 keluar masuk office (kira surat bos kene ditapis oleh aku dulu termasuk panggilan2 utk bos) hebat tak aku ni hehehehe

Kadang2 bila kita duduk dHq, almaklumlah biasanya pejabat Hq ni lebih lawa, berhawa dingin, lebih canggih dan rasanya semua lengkapla, kita jd alpa dgn keringat org2 branch kita. Aku senantiasa mengingatkan diri aku jgn riak dan aku sebolehnya akan cuba setiap tahun turun ke ladang2 utk membuat kiraan stock check. Masa ni mmg bergelumang dgn najis2 ayam. Bau ye jgn ckpla, kalu tak tahan boleh pengsan.

Bagi aku semua pekerja sama aje, mereka memainkan peranan penting utk memajukan syarikat. Tak kira dimana kita bekerja sama ade di Hq ke @ branch kita tetap sama, kita tetap pekerja kpd bos kita.

Bagi yg bekerja di Hq, mereka mmg bertuah sbb mereka dekat dgn bos, mcm aku, aku mmg dekat dgn bos2 aku. Masa aku kerja di situ aku punya 8 bos dan aku bukan saje rapat dgn bos malahan isteri n anak bos. Kalu tahun baru cina, akulah yg paling kaya sbb byk dpt angpow. Seronokkan bekerja kt Hq.

Sekrg aku bekerja dbranch, mgkn ade sedikit rasa rendah diri, kenape aku sendiri pun tak pasti, mgkn sbb aku pernah rasa dtempat teratas dan kini berade ditempat bwh sikit dr Hq.

Apa pun ketua2 aku mmg the best sbb mereka adalah sumber inspirasi aku, setiap pekerjaan aku, aku akan mulakan dgn Bismillah dan krn Allah SWT.

Bagi aku kat mana aku berade itu tak menjadi isu antara Hq vs ...

Peranan kita tetap sama iaitu utk memajukan syarikat @ jabatan.

Bersama kita fikirkan...

Catat Ulasan

0 Ulasan