Khamis, 25 Mac 2010

Taklimat Sistem Virtua


Ini aku nak kisahkan tentang taklimat yg aku n ayu hadiri hari ini di Perpustakaan Raja Tun Uda di Shah Alam @ nama singkatan bg kami Ratu @ PPAS. Mulai dari tarikh 30 Mac ini , semua perpustakaan yg menggunakan sistem JDA(sistem terdahulu) akan ditukarkan kepada sistem Virtua. Sistem ini sebenarnya lebih mudah sbb semua keahlian (lib yg mempunyai sistem shj) akan di link kn ke perp Ratu. Maka pengguna dewasa n remaja yg mempunyai kad pengenalan hanya menggunakan no id kad pengenalan masing2 sebagai id keahlian di PPAS(keahlian masih kene isi borang keahlian ye). Maka dgn itu tiada lg kad keahlian seperti sebelum ini. Tetapi bg keahlian kanak2 n warga asing mereka masih lg dapat kad keahlian sbb mereka takde kad pengenalan.(Kad Ahli byk cantik woo... aku dah tgk huhuhu nasiblah ye pd ahli dewasa n remaja)

Sistem Virtua ini sebenarnya senang bg yg dah faham n susah bg yg tak faham(ayat ini utk kakitangn aje ok) Sistem ini memudahkan pengguna utk meminjam buku sbb kadang kala pengguna tu daftar ahli kt lib Ratu pastu nk pinjam buku kt lib Daerah Sabak Bernam(sebab kampung kt Sg Besarlah katakan, mesti dia bangga kn nk masuk lib Daerah ye sendiri) maka bila sistem virtua ini dilancarkan pd 30 Mac ini , pengguna ini akan dpt meminjam buku kt lib kampung ye tanpe sebarang halangan, kan bagus tu, lepas tu nk ingatkan, dah pinjam kt lib kampung jgn lah lupo , pulangkan pun kt kampung walaupun masa itu anda berada kt bandar balik, kesian buku itu, mesti buku tu rindu kt jemari kami utk menyusun ye heheheheh, ayat panahan jiwa sebenar ye. Motif sebenar ye ayat2ku ini di mana anda pinjam di situ anda pulangkan. Dah bg pinjam kenelah hargai kalu tak kami kasi denda, heheheh senang je, tak nak ckp byk, kalu tak bayar mgkn akan ade tindakan susulan menanti anda.

Sekarang ini aku n en huby aku tgh berperang sistem, dia dgn sistem linus aku dgn sistem virtua, sapa punya paling canggih, dia kene tanggung percutian keluarga utk tahun ini di Langkawi. Huhuhuhuhu, minta2 sistem akulah lg canggih sbb aku dengar sistem en huby kene key in satu persatu data ye heheheh nasib lah yew, kita punye tranfer data je, tu pun Ratu yg buatkn. Heheheheh senang keje kami, kalu key in pun tak byk mana(ayat belagak ni) rasa2 aku boleh menang ni... yahooo

Bila si suami dibidang pendidikan n sang isteri dibidang perpustakaan maka jadilah kisah mcm kami berdua ini. Buku umpama guru sbb guru pun baca buku bila mahu mencari ilmu. Kesimpulan ye ,apa yg penting kami bahagia dengan kisah2 kami berdua yg dekat dengan Ilmu setiap hari. Alhamdullilah kerna anak kami Soffi dari dlm rahim lg , hari2 masuk perpustakaan. I Luv My Kisahku.

'Selangkah Ke Perpustakaan Sejuta Senyuman'
Sekali Klik Sejuta Maklumat

Perpustakaan Rumah Keduaku

Aku tetap aku dengan Kisahku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan