Kisahku Vs Laksa - Kisahku Kisahku Vs Laksa

Kisahku Vs Laksa

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
( ^ _^ )


Walupon...semua org kata laksa tu cun melecun tp aku tetap kata tak cun...oppp apew yg aku merepek ni...

Kisahku Vs Laksa ni sebenarnya agak lucu...nak tahu....Jom baca seterus yew hehehe....
.
.
.
( ^ _^ )
.
.
Begini kisahnya....
Pada tahun 1984, di mana pd tahun ini aku sekolah tabika kemas lagi...comei tau aku masa ni heheheh...
Satu hari cikgu pembantu tabika tu nama yew cikgu Nani...dia pon seperti biasa masaklah utk kami...bau masakan yew mmg best...terliur lah semua bebudak yg ada dlm kelas tabika tu, termasuk lah aku sekali.
Jeng...jeng...jeng...

Maka keluar lah menu hari itu iaitu Laksa seperti di atas tu huhuhu... maka yew sorang budak tu pon menangis, sapa ntah nama budak tu heheheh...Maka cikgu Intan pon suruh lah semua murid-murid yew makan termasuklah budak yg menangis tu...walupon sudah bertong-tong air mata budak tu jatuh berlinang mohon agar tidak menjamah laksa itu...namun cikgu kata,kita kene mensyukuri apa-apa jua makanan yg terhidang di depan kita (bagus cikgu ni) maka dgn berat yew hati budak itu pon makan. Habis aje laksa dlm mangkuk oren itu maka tersemburlah semua apa-apa jua yg telah masuk dalam rongga perot yew...kecian yew budak ini. Habis baju sekolah n lantai bau harummm dgn semburan yg tak sepatutnya.

Dari hari itu ,  budak ini telah mengalami trauma yg agak kritikal dengan menu Laksa huhuhu sampai budak itu berumo awal 30-an ini tak pernah sekali pon menyentuh menu laksa dlm hidup yew.

Moral of story... Jika makanan itu tidak disukai oleh budak2...maka jgn paksa, pujuk lah perlahan-lahan, kalu mmg dia tak suka, biarkn lah, mgkn satu hari nanti dia akan makan jua makanan itu tp dlm kes budak itu mmg dia sgt truma dgn laksa.

Sapa polak nama budak itu???

Aku N kisahku

Tamatlah sudah Kisahku Vs Laksa.

Catat Ulasan

0 Ulasan