Ahad, 17 Oktober 2010

Kisah Keladi

Tiba-tiba aku teringin nak makan keladi rebus tp keladi yg mcm gambar kt atas tu... mak duluw nama kan keladi ni keladi sewel. Jgn tanye aku nape name yew rupe gituw sbb aku sendiri pon tak tahu.

Duluw masa aku remaja mak mmg suka tanam keladi ni kt tanah bakaran. Gemok2 pokok keladi yew. Mak kata keladi ni 7 bulan baru matang buah yew.Aku mmg cukup suka makan keladi ni. Makan cicah sambal tumis. 1 periuk pon aku boleh habiskan. Tersangat suka.

Sekarang dlm usia awal 30 an ni...rasa2 mmg agak sukar nk dpt keladi jenis ni. Tak glamour kot keladi ni . Mak pon dah tak tanam lagi mgkn sbb anak ye yg tersangat suka makan keladi dah tak remaja lagi huhuhu...

Teman2...kalu ada sesapa yg mmg tanam keladi ni kt kebun, harap2 boleh lah  kira ye sudi menjual dgn aku yg mmg sgt teringin nak makan keladi spesis ni. Teringin sgt. Sampai terliur bila membayangkan aku makan keladi rebus ni sambil cicah sambal tumis. Mmg lazat tidak terperi.

Moga tercapai apa yg aku idamkan ni. Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan