Jumaat, 24 Februari 2017

Aura Rizq Raihan




Perjalanan #Kisahku tidak mudah dan juga susah. Namun dari saat ke minit dan seterusnya ke jam dan hari. Maka hari ini terlahir dari ilham dan idea dengan izin Allah. Terima kasih sahabatku kerana sudi  untuk merekacipta penjenamaan atau logo #Kisahku.

Bermula dari tahun 2009 diusahakan, hari ini dengan izin Allah, Pn Buku kongsikan kepada semua.  Bila sebut tentang masa, MASA itu adalah tentang kisah-kisah kehidupan.

#Kisahku adalah hasil cetusan suami  tercinta. Dari bebelan dia kepada saya masa itu yang menyatakan “ Ada Apa Dengan Kisah Mu “ maka terlahirlah blog #Kisahku http://ainraihan.blogspot.com.my . Waktu itu, bila suami kata begitu, memang dalam hati ada bara. 

Namun saya mengambil pendekatan bara kan Aura Positif Mu demi membuatkan #Kisahku menjadi sesuatu yang terbaik.

Alhamdulillah. Hari Jumaat penuh rahmat dan barakah, sama-sama kita doakan agar kita peroleh kisah-kisah yang indah di dunia dan akhirat. Insya Allah. Aamiin.

Alhamdulillah, salah satu impian 2017 telah tertunai. Aku jalani satu persatu langkah ini dengan kekuatan dariNya. Syukur kepada Allah SWT yang Maha Mengasihi.



Raihan Ahmad
Pn Buku
#Kisahku
#AuraRizqRaihan

Impian seterusnya. Kisahku targetkan setahun ke tiga tahun untuk misi ini dijanakan.

AuraRizqRaihan , Segarkan Aura Diri Anda



Sabar itu indah bila sampai waktunya.

Isnin, 20 Februari 2017

Ajaibnya Rezeki


MENAKJUBKAN !!!

12 PINTU - PINTU REZEKI
1.Rezeki Yang Telah Dijamin.
"Tidak ada satu mahluk melatapun yang bergerak di atas bumi ini yang tidak dijamin Allah rezekinya"
(Q.S.11:6)
2.Rezeki Kerana Usaha.
"Tidaklah manusia mendapatkan apa-apa kecuali apa yang dikerjakannya" (Q.S.53:39)
3.Rezeki Kerana Bersyukur.
"Sesungguhnya jika kamu bersyukur pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu" (Q.S.14:7)
4.Rezeki yg Tak Terduga.
"Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Dia akan menjadikan baginya jalan keluar dan memberinya rezeki dari sumber yang tidak disangka-sangkanya"
(QS. At Thalaq :2)
5.Rezeki Kerana Istighfar.
"Beristighfarlah kepada Tuhanmu, sesungguhnya Dia adalah Maha Pengampun, pasti Dia akan mengirimkan hujan kepadamu dengan lebat, dan memperbanyakkan harta” (QS. 71 : 10-11)
6.Rezeki Kerana Menikah.
"Dan nikahkanlah orang-orang yang masih membujang di antara kamu, dan juga orang-orang yang layak dari hamba sahayamu baik laki-laki dan perempuan. Jika mereka miskin, maka Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurnia-Nya.” (QS. an-Nur : 32)
7.Rezeki Kerana Anak.
"Dan janganlah kamu membunuh anak-anakmu kerana takut miskin. Kamilah yang akan menanggung rezeki mereka dan juga (rezeki) bagimu.” (QS. al-Isra 31)
8.Rezeki Kerana Sedekah.
"Siapakah yang mahu memberi pinjaman kepada Allah, pinjaman yang baik (infak & sedekah), maka Allah akan melipat gandakan balasannya dengan berganda-ganda yang banyaknya" (QS. Al Baqarah 245)
9. Rezeki Kerana Suka Menyambungkan Silaturrahim
10. Rezeki Kerana Iman dan Taqwa
11. Rezeki Kerana Pengorbanan Diri, Harta dan Waktu Utk Urusan Keagamaan
12. Rezeki Kerana Istiqamah Membaca Al-Qur'an, Surah Al Waqiah, dan Solat Dhuha.

Yaa Allah,.. Yaa Robb,.. Yang Maha Kaya, Izinkanlah Kami berdoa: Barang siapa yg share 12 pintu_Pintu Rezeki ini, Luas dan lapangkanlah Rezekinya dari arah yg tdk disangka sangka, rezeki yg halal dan penuh barakah..., Sesungguhnya Engkau Maha Pemberi dan Pemilik semua pintu rezeki ,... Aamiin

Rezeki Allah buat Kisahku. Alhamdulillah.

Perkongsian ilmu dari blog http://hadzrin.com/

Padiku


Rabu, 15 Februari 2017

I Love My Job


Bangunan dTaman








Antara aktiviti-aktiviti bersama komuniti Desa Taman. Tak perlu yang besar-besar, yang penting aktiviti yang dekat dengan komuniti.

Komuniti gembira Aku bahagia.

Alhamdulillah.

Selasa, 7 Februari 2017

Penulis Jutawan



Wah! agak lama juga menyepi. Tak ke mana-mana pun. Ada sahaja di sini. Sedang menyesuaikan diri kat tempat baru.

Semalam dok belek-belek rak buku, terjumpa dengan buku nie. Tak tunggu lama, terus pinjam. Belum sempat nak baca. Nanti kalau saya dah baca, saya kongsikan di sini.

Sekarang nie kerja sorang-sorang. Kejap tengok buku kejap tengok rak kejap tengok komputer. Macam-macam boleh buat. Takpe , kita usahakan pelan-pelan. Yang penting semangat bekerja senantiasa ada walau di mana kita di tempatkan.

Menulis? Tetap hobi yang mengujakan diriku dalam kisahku.