Kailan - Kisahku Kailan

Kailan





Alhamdulillah, berbudi kepada tanah maka hasilnya pon menghijau. Tenang dan damai bila melihat dedaun sayur-sayuran yang ditanam. Ni sayur kailan. Tak tahu lah baby kailan atau kailan biasa. Main beli benih aje. Comel-comel pokoknya. Geram tengok. Percubaan tanam sayur kailan di sini.

Ini adalah antara terapi alam yang aku buat di sini. Pagi dan petang mesti belai-belai manja tumbuh-tumbuhan yang ditanam. Seronok rasanya. Di sini takde kawan jd berkawan dengan alam semulajadi. Elok juga dari kemurungan nanti hehehe

Aku sedang merancang untuk membuat kebun dTaman dengan menggunakan botol mineral terbuang. Dalam kepala sedang merangka-rangka langkah demi langkah. Bila buat sorang-sorang jenuh jugak lah. Oppp! tapi kerja hakiki dan hakikat tak pernah lupa. masih setia dilaksanakan dengan tekun.

Menggali sedaya upaya kudrat yang ada. Buat perlahan tapi buat. Jangan tak buat ,parah diri sendiri nanti. Tidak mengapa, dengan adanya kebun dTaman ini sekurang-kurangnya ada tempat untuk aku luah segala. Berdiam sepi sambil menyentuh roh alam.

Kailan dan Aku Kisahku

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. ... menjadi perintis ke arah kebaikan memerlukan kekuatan ... tetapi jika menjadi ikutan ia adalah kepuasan ... terus berkebun beb !!!

    BalasPadam