Isnin, 22 Jun 2009

Kisah Tunang





























Wajah terbaru Soffiyyah










Insya Allah jika diizinkan oleh Allah SWT , 28 Jun 09, adik kesayangan aku Ana akan dtunangkn dengan jejaka pilihan hati ye Amy. Alhamdullilah sekarang hampir 80% persiapan utk majlis pertunangan telah siap. Aku sebagai anak sulong mmg sgt bekerja keras utk memastikan majlis ini berjalan seperti yg dirancang. Mmg penat giler dlm bln6 ni aje aku berulang dr Sg Besar ke Meru setiap minggu, nasib huby pun ade kelas kat OUM.

Sebenarnya teruja juga sbb adik ana pun dah nk masuk umo 24 thn, masa aku seusia adk aku ni aku dah kawen, alhamdullilah bertemu jodoh dgn jejaka pilihan hati gak. Insya Allah majlis Ijab n Kabul yew pd bln 10, dlm bulan syawal lg, tak nak ikat lama2 sbb banyak dugaan ye org bertunang ni.

Apa2 pun nk ucap Selamat bertunang pada adik aku yg manis Intan Norliana, Semoga berbahagia.

Lepas ni aku lah org yg paling sibuk utk menguruskan majlis perkahwinan pulak. Takpe yg penting keluarga aku gumbira dan bahagia. Amin.

Ahad, 21 Jun 2009

Selamat hari bapa

Selamat hari bapa aku ucapkn kpd semua bapa2 di seluruh dunia, terutamanya kt abah kesayangan aku, suami tercinta, bapa mertua aku n kpd ketua pegawai zon perpustakaan yg baru sahaja menimang cahaya mata ke2 semalam.

Semoga akan lebih berbahagia n diberkati Allah SWT senantiasa.

Aku Sayang Abah n Sayang Suami Sbb Mereka Sumber Kekuatan Aku

Khamis, 18 Jun 2009

Award dr Wir


Sayang kt wir, semoga wir akan senantiasa berbahagia disamping suami n anak2 yg sweet.
Terima kasih krn sudi bagi award ni kt akak. Terima kasih krn senantiasa ingat kt akak. Moga wir success dlm bidang bisnes online . Sayang wir sll :-)

Awas



Fikirkanla...

Award dr Jua























Sayang Jua, terima kasih ye sudi bagi award ni kt akak, terharu ye :)


Syarat-syaratnya :-
1. The winner can put the logo on his/her awesome blog ~ Siap
2. Link the person you received the award from ~ Sweet Jua
3. Nominate at least 7 others blogs ~ nak bagi pada semua followers aku gak!!!
4. Put links on those blogs on yours ~Siap
5. Leave a message on the blogs of those you've nominated ~ Ok ..

Kisah Audit

Alhamdullilah, semalam library aku selamat di audit dgn jayanya. Biasala kn bila audit ade yg terkureng dlm keje kita org, so kene terima dgn hati terbuka. Bagi aku keje kene dteruskn seperti biasa , kata org kene selamba, jgn gelabah bila time audit ni.

Pd teman2 yg library kene audit hari ni, selamat menempuh hari ini dgn tenang, semoga berjaya.

Rabu, 10 Jun 2009

297.382 Ab


Dah lama rasanya tak masukkan n3 tentang buku. Hari ni aku pilih buku ni nk kongsi dgn teman2.
Nak cari buku ni kt perpustakaan senang aje, pegi rak dewasa cari rak agama Islam no klas buku ni 297.382 Ab.
Mengapa perlu solat sunat? mencari jawapan ye? jawapan ye ada dlm buku ni, jom sama2 kita baca buku ni bagus utk menambahkn ilmu pengetahuan teman2 semua.
Selamat membaca.

Cuti Sekolah













Seminggu cuti sekolah, aku bawalah 2 anak buah huby utk dok kampung temankn soffi main2 n baca2. Bukan main sonok lg soffi bila ade kakak sepupunya.Makan pun bertambah 3 pinggan. Seram jugak aku tengok. Itulah kuasa keseronokkan di alam kanak2. Hari ahad kelmarin, diorg dah balik umah masing2, tinggal lah soffi sorang, mmg meragam aje, almaklumlah bila dah ramai sonok bila dah sendiri apalagi ummilah jd mangsa kemanjaan terlampau, huhuhu anak sapalah tu ye... hehehehe anak aku jugak.

Khamis, 4 Jun 2009

AWAM




Cerita tentang kisah AWAM
dan kisah tentang aku dan buku














Ada apa dengan Awam...

Bila memperkatakan ttg awam, apa yg boleh kita tafsirkn. Aku kakitangan awam, berusaha utk memberikn perkhidmatan yg terbaik utk semua org awam. Setiap pagi aku n 2 org teman sekerja akn bertugas selama 1jam utk menyusun buku dirak, pelik ye, nape gambo kt atas tu mcm tak bersusun aje buku2 yew. Sapa2 pun yg melihat hatta aku punya bos akan kata 'eh, nape perpustakaan kamu jd mcm tu tak susun ke?' Semua akn menundingkn jari kpd kami petugas perpustakaan awam.

Pernah tak guna kemudahan awam, tentu semua akn kata pernah. Betul tak? Jom kita cuba memperkatakn ttg telefon awam. Kadang2 bila kita dlm kecemasan nk guna, tgk gagang telefon dah rosak sbb wayar dah tercabut. Anda marah, sapa punya kerjala ni??? Adakah kerosakan itu berpunca dari ...... atau ..... Fikirkanlah

Sebagai pengguna kemudahan awam, apa yg perlu n semestinya difikirkan, adakah ' ahh harta awam aku punya sukala nk buat mcm mana pun' atau ' ohhh ini harta awam aku perlu menjaganya utk kebajikan org lain'. Mana satu pilihan anda. Jd fikirkanlah...

Mari kita kembali masuk ke dlm perpustakaan aku ni. Ok, harta yg paling berharga dlm perpustakaan ialah buku. Buku ibarat guru, memberi Ilmu yg berguna utk masa depan yg cemerlang n berjaya. Sebagai kakitangan yg bertugas utk menyusun buku n mengikut prosedur penyusunan buku dewey decimal, kerja kami susun, susun, susun, susun n susun.... kira selagi kami keje kat perpustakaan itula kerja wajib wajib wajib kami. Itu aku redha jd sepatutnya gambo di atas tidak akan terjadikn.Betul tak?
Jd apa sbb ye jadi mcm tu ye? Kisah yg satu ini aku tinggalkn utk sapa2 pun merenung n fikirkan...
Betapa hancurnya hati aku melihat buku yg aku susun yg aku jaga yg aku sayang yg aku kasih walupun itu bukan buku aku hanya tpt kerja aku org suka2 buat buku itu jd mcm itu, salahkah aku sebagai kakitangan awam yg menjaga perpustakaan ini atau sapa???
Biarkan aku sendirian utk saat ini krn aku sgt2 sedih sekrg, umpama baru kehilangan cinta, cinta pd sapa? cinta pd buku... sebagai teman2 aku jom kita fikirkan bersama2 apa yg harus aku lakukan sekrg 'ada apa dengan awam'
Perpustakaan aku mungkin akan di Audit Dalaman 1/6 hingga 18/6... Aku pasrah utk semua ye...
Dlm hati tersemat jika hidup tanpa cabaran umpama mkn nasi tanpa lauk jd cabaran itu akan aku tempuh dgn tabah, walupun sesekali semangat aku terbang hilang dibawa angin bayu...
Tika ini aku sedang menangis dlm hatiku... Betapa aku sedang berduka dengan kisah aku dan buku








Selasa, 2 Jun 2009

Jalan-jalan


Jalan-jalan ke Zoo Melaka bersama keluarga tercinta. Sonok sbb tercapai hajat nak bawa Soffi gi zoo. Bukan main sonok lg soffi melihat pelbagai spesis haiwan yg ade kt zoo. Terhibur sgt hati ummi. Mekacih tak terhingga utk huby tersayang sbb bawa kami jln2. Walupun letih, kami gumbira hahaha. Tgk betapa ceria yew wajah aku, bukan senang aku nk posing tersenyum mcm tu hhuhuhu. Ok layan gambo...