Rabu, 30 Mac 2011

Makaron...


Gamba Ehsan dari Uncle Google...

Td aku jalan2 jap kt sifu blog aku... Pn Yanmie. Terpandang entry pasai Makaron ... naseb tak mengidam... layan gambo aje lah yew...

Dalam hati...sedap ke makaron nie...

Jumaat, 25 Mac 2011

Dalam Hati Ada Taman...


Tak perlu kata apa-apa ... SENYUM

Teruja...
Gembira...
Insya Allah...berusaha dan terus berusaha dengan gigih yew...

Alhamdullilah ... akhirnya aku memilikinya...(^_~)

Khamis, 24 Mac 2011

Ada rindu bertamu di dada ...




Aku rindu semua memori kisah-kisah lalu di alam persekolahan ku ... jika dapat aku putarkn masa pasti aku ingin kembali semula ke kisah semalam yg sangat membahagiakan hatiku ... Rindu...Rindu...Rindu...

Isnin, 21 Mac 2011

Bila dalam dada ada kisah salju

Pawana ku hadir kini
Mendekati batas usang
Ku terasa salju cinta lalu
Dalam titis-titis hujan
Bagaimana aku harus menghalusi jiwa
Untuk terus idup dalam nafas suci
Terpaksa aku terbang jauh lagi


Terkadang aku jatuh dan menangis
Terkadang aku rebah tak daya berdiri
Ku gentas bunga di perantauan
Membalut luka hati
Melindungiku dari resah yang menghujan


Pawana ku hadir kini
Mendekati batas usang
Ku terasa salju cinta lalu
Dalam titis-titis hujan
Bagaimana aku harus menghalusi jiwa
Untuk terus idup dalam nafas suci
Terpaksa aku terbang jauh lagi


Terkadang aku jatuh dan menangis
Terkadang aku rebah tak daya berdiri
Ku gentas bunga di perantauan
Membalut calar luka hati
Melindungku dari resah yang menghujan


Di saat pilu lara itu kasih…
Aku gagahi melangkah
Selagi dirahmati
Aku mengorak harapan


Terkadang aku jatuh dan menangis
Terkadang aku rebah tak daya berdiri
Ku gentas bunga di perantauan
Membalut calar luka hati
Melindungi dari resah yang menghujan

Lirik Lagu Nyanyian Ziana Zain . Pawana ...

Khamis, 17 Mac 2011

Lukis Ikut Suka ...

 Lukisan hasil air tangan my sweet Soffi umo 4 thn ... gambo Ayam ( sihat betui ayam tuw hehehe ...)

 Ni polak hasil air tangan my sweet Soffi  Abi ( hehehe ... kalu nk gelak @ senyum , umi tak kisah hahaha...)
Lukisan nie waktu papa umo 5 @ 6 thn , mama tak ingat ... amboi2 romantik lah polak hehehe...

My Mil masih lagi simpan lukisan nie , dia kata buat kenangan turun temurun ... tak kisah lah ... bila tengok mmg nk tergelak guling2 hehehe ... sorry yew papa sbb mama gelak sampai rupe gituw ... kalu papa merajok ... mama tak reti pujuk ...maka yew SENYUM aje lah papa yew ... tak baik merajok nie nanti cepat tuo hehehe ...

Itu lah kisah yew kami anak beranak ... lukis ikut suka ...simpan n jd kn kenangan kisah - kisah lalu yg indah untuk dikenang...

Selasa, 8 Mac 2011

Terkadang aku ingin kembali ke sana ...

 Bonda ... Paiz ... Mah ... Hari nie aku rasa sgt2 rindu kt kamu bertiga . Ada rindu bertamu di hati ini. Miss U all so much ...

Memori indah tika bersama ... itu lah manusia , bila telah berlalu pasti terkenang-kenang . Dalam dada ada harapan ...

Aku adalah aku yg tak sempurna ... merasa ... melihat ... mendengar ... selagi ada nafas ini aku jua tak pasti destinasi terakhir kisahku dalam kerjaya ku.

Hari ini kita bertemu ... dan esok mungkinkah ?

Terkadang aku berbicara tanpa suara ...

Miss U ... 

Rabu, 2 Mac 2011

Blogger Tegar


Ini lah akibat yew kalu 2 blogger tegar dh bergabung n duduk 1 bumbung hehehe ... hari2 tanye soalan cepu mas ... hari nie ade n3 terbaru kew?

Sibuk...sibuk jugak ... blog tetap dihati . Tak kisah lah walupon n3 ringkas tp tetap ade n3 terbaru ... terajin sudah ... SENYUM sikit ;)

Petroleum Petronas Library










Alhamdullilah ... perjalanan ke KL telah selamat . Pertama kali mengikuti program lawatan sambil belajar beramai-ramai ... seronok pulak rasa yew hehehe ... mcm budak sekolah dah aku rasa.

Merasa lah naik Twin Tower Petronas ... kecut perut bila dapat naik kt tingkat 42 huhuhu ... gayat habis. Kalu nk tahu tgk gambar yg terakhir tuw ... aku dh rasa dah berdiri kt tengah2 tuw ... ish ish ish ...org kampung masuk bandar kata kn hehehe...

Apa2 pon ... seronok-seronok jugak ... laporan totap kene buat ...naseb jari lah, hai jari bila lah ko nk menaip nie, asyik menaip kt blog aje yew...nie kalu bos baca ... haru gak nie hehehe ... bosss ... tp takpe bosss Ceo dgn Co ade aku Dawai aje hehehe... dawai nie tukang ambk gambo aje yew ( Nie bahasa gurau senda yew...jgn ade yg terasa, kalu tak ade gurau senda sunyi lah kisahku ini, jgn marah yew bosss...)

Ok lah layan gambar yew...maaf lah semua ade rupe aku sbb udah nama kamera aku kn mesti lah rupe aku aje yg wajib aku ambk hehehe...SENYUM sikit...

Kawan aku kata .. raihan nape rupe ko dah MONTEL , aku kata ade aku kisah ... janji sihat udah yg penting En Hubby totap SAYANG .

Berkursus di SUK Shah Alam



Ini kisah pada 24/2/2011 hari tuw ... lmbt masuk kn sbb agak sibuk sedikit huhuhu ... tatap lah gambar aku yg 2 keping nie sbb hanya nie aje gambar yg sempat aku ambk ... layannn ...