Khamis, 28 Julai 2011

Memori

 Bersama Hani ... hari mula-mula sampai ke destinasi

 Cun tak hehehe ...

 Depan kolam renang ... naseb tujuan pergi adalah berkursus kalu tak dah lama terjun dlm itu kolam lah...

Hah!!! nie masa nk balik ke Sg Besar ... GPS mesti mau ...


Alhamdulillah ... selesai sudah kursus 2 hari di Lenggeng. Seronok sangat ... apa yg aku dapat, sebenarnya banyak ... yg paling terkesan dihati adalah " Apa yang kau pancar itulah yang akan kamu dapat" sangat mendalam maknanya namun ... pengertian setiap insan itu berbeza-beza...

Sentiasa membina Aura positif di dalam diri ... bila kita tersenyum tak semestinya org akan senyum balik kat kita, betul tak? kadang kala kita bagi bunga ... org baling batu, takpe lah sekurang-kurang ada jgk tindakbalas ... batu pon batulah , kot-kot batu permata , mahal tu hehehe . Sentiasa berfikiran positif. Bagi aku yg penting kehidupan yg kekal adalah di sana , dunia hanya lah sementara.

Senyuman itu lebih indah jika terpancar dari mata hati mu ... tak percaya cuba lah ! 

Sabtu, 23 Julai 2011

Tahniah

Alhamdulillah , tahun nie Qari dan Qariah dari Malaysia telah menjadi Johan Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa.

Tahniah ...

Berkursus



 gambar ehsan dari Mr Google


Pada 25 dan 26 Julai nie aku berkursus ... n3 seringkas mgkn sbb org nk pergi kursus biasa yew sibuk hehehe ...

Hari nie tak apply cuti sbb nk ambk cuti byk sikit pd bulan puasa sok ... layannn gambar peta ke tempat kursus , tempat kursus dan sehari tempat sebelum pergi kursus ... kene pergi awal sehari sbb jauh tuw ... daftar yew pukul 9.00 pagi polak tuw ... huhuhu ... bagi aku kalu nk pergi kursus minda mau segar tak nak lah ngantuk2 nie... rugi je kannn ... maka yew hari ahad nie bertolak bersama n the geng hehehe ... naseb hubby memahami siap bg bekal GPS lagi tuw ...

Aku tgk , teman-teman yg baru balik dari berkursus semua yew kata mcm tak nak balik je ... ish ish ish , kalu aku mesti mau balik sbb rindu kt org rumah hehehe ...

Berdoa agar dipermudahkan dan berjalan dengan lancarnya, Insya Allah. Amin.

Khamis, 21 Julai 2011

Audit ISO bagi tahun 2011

 Tekun mendengar taklimat dari Ketua Seksyen Pn Suzliana

 Julai adalah bulan aku bertugas di kaunter rujukan ...

 Auditor En Ramli yg murah dengan senyuman ... hilang stress kita org hehehe ...

 Ini pengauditan kewangan ... En Ramli , Kak Mis dan Ketua Zon 1 sedang menyemak fail . Bahagian nie mmg keje aku hehehe ...

Hah!!! yg ini wajah-wajah ada manis sbb audit dah berjaya ... Semoga SENYUMAN ini berpanjangan. AMIN .

Dalam gambar ada kisah ... inilah secebis kisah-kisah ku pada 15 Julai 2011 hari tuw... selesai sudah . Lega tak terkira, tp audit nie akan berjalan setiap tahun. Untuk tahun 2011 dah selesai dengan jayanya. Alhamdulillah. Terima Kasih ...

Lepas nie sesi pergi kursus polak ... 25 dan 26 Julai ini kursus di Negeri Sembilan. Layannn ...


Kan aku dah kata ... bila dh selesai audit muka ada manis hehehe ... ini senyuman sebab semua tugasan aku masa audit tak sangkut , tahun lepas sangkut bab buku hilang, tahun nie cemerlang wei ... semuanya ok...cuma ada sedikit penambahbaikan ... macam mana tak SENYUM semanis nie hehehe ...

Selasa, 19 Julai 2011

Warga PPAS Zon 1


Aku di mana ??? ramai sangat sampai aku yg tinggi nie pon tengelam hehehe ... layannn gambar aje lah...

Isnin, 11 Julai 2011

Ku ingin kau tahu

Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu
 
 
Tiada kata yang mampu aku lafazkan betapa aku sgt menyayangi diri yew ... tiada yg tercomel dimata ku melainkan dia yg bertahta di hati ini. Biarlah dia yg terakhir dalam kisahku krn dia adalah insan kurnia Allah SWT kepada diriku.  
Biarlah aku yg pergi dulu dlm kisah hidupku kerna aku ingin menanti dia di pintu syurga. I LOVE JAMSARI SO MUCH.

Menu sarapan pagiku dihujung minggu ...


Sedap... nasi goreng , mak yg masak . Kacang kuda berempah , abah yg masak dan air teh susu panas , aku yg buat hehehe ... kombinasi terbagusss dari kami 3 beranak . Makan sampai kenyang ... lepas tuw pergi Giant Bukit Tinggi , jalan-jalan cuci mata. Seronok yew menghiburkan hati yg tgh sarat dgn kerja-kerja di perpustakaan. Lapang dada sekejap ...

My Sweet Cat With My Sweet Beg

Nak tahu lebih lanjut berkenaan gambar ini ... Jom ke http://sweetcraft-ainraihan.blogspot.com/ .

Jumaat, 8 Julai 2011

Pasrah

Bukan sesuatu yang mudah untuk memberikan yg terbaikk ... ibarat kata , berat mata memandang , berat lagi bahu yang memikulnya.

Bila teman-teman berkata , macam mana yew nie nk buat , macam mana tuw yew nak buat ... aku hanya mampu memandang setenang mungkin. Aku tahu , masing-masing ada getar dijiwa.

Skrg nie , aku lebih tenang , dah letih rasa yew nak stres - stres nie. Fokus dan buat yg terbaik. Selagi terdaya buat dan bila dah tak berdaya nk buat mcm mana... Aku Pasrah .

Tarik nafas panjang-panjang ... lepas . Selagi masih diberi nafas , aku ingin bernafas dengan tenang , tenang dan tenang...

Wajah kita akan lebih manis kalu kita senantiasa tersenyum ... Ok , sekarang semua orang SENYUM bila tengok gambar aku nie yew dan SENYUMAN ku ini khas untuk semua. SENYUM itu SEDEKAH...

Khamis, 7 Julai 2011

Situasi


Situasi ... macam-macam ada ... aku sendiri tak tahu bagaimana aku nak terjemahkan kt blog kesayangan aku nie.

Masing-masing sibuk dgn tugas-tugas , walupon kadang kala terpaksa menelan segala-galanya namun kami tetap berusaha selagi terdaya. Untuk diri aku , semuanya aku serahkan pada Allah SWT.

Doakan yg terbaik untuk kami menghadapi Audit ISO pada 15 Julai ini. Alhamdulillah kerana Audit dijalankan pada hari Jumaat, penghulu segala hari. Sambil Juru Audit membuat kerja-kerja pengauditan , kami berzikir di dalam hati. Itu yg Terbaik ...

Rabu, 6 Julai 2011

Ke Pesta Buku Selangor Bersama Yang Tersayang ...






Layannn gambar yew sbb tahap kesibukan aku skrg nie mmg mengancam ...sbb perpustakaan akan menghadapi audit pada 15 Julai nie ...

Audit oh Audit ... walupon stress mcm mana pon ... kisahku harus diteruskan dgn tenang.