Jumaat, 30 Mac 2012

Selamat Pengantin Baru



Tarikh Nikah :-) 30 Mac 2012

Miss Yuyu n Mr Faisol ....

Selamat Pengantin Baru  buat Miss Yuyu ...layannn gambo duluw yew hehehe ...

Sabtu, 24 Mac 2012

Bila memberi...

Insya Allah , esok aku n the geng akan bertolak ke Melaka Bandar Bersejarah... Bukan melancong yew tapi lawatan akademik ke Perbadanan Perpustakaan Awam Melaka.

Sebagai org yang diberi kepercayaan untuk menguruskan lawatan ini aku dah cuba sedaya upaya memberikan yang terbaik ... Cuma agak terkilan dgn teman-teman yang mmg dah bagi nama lepas tuw tarik diri ...

Bila mereka memberikan nama mereka pd saya untuk turut serta dalam lawatan ini, saya cukup gembira ... Takpelah saya uruskan semua dari permohonan lawatan ke Perpustam hingga ke pejabat Daerah untuk sewa bas dan pemandu hingga ke Insurans ... Semua saya buat.

Bagi pihak diri saya ... Mgkn mereka ada alasan tersendiri. Takpelah , fikir positif ... Tapi untuk saya melupakan apa yang saya rasa dalam dada ini , saya perlu 10 thn untuk pulihkan rasa yang ada di dalam dada saya ini.

Pd teman-teman yg akan mengikuti lawatan ini ... Terima kasih kerana memberikan saya kegembiraan.

Hargailah usaha org lain walaupun org tuw hanya org biasa-biasa aje. Dalam dada ada rasa... Rasa yg mgkn 10 thn pon tak akan hilang ...

Bila memberi ... Pastikan kamu bisa untuk menepati ... Krn bila kamu gagal menepati ... Dalam dada pasti ada bisa ... bisa yg mmg berbisa...

Luahan rasa ... org biasa-biasa saja ... Terima kasih sudi baca ... Esok kami pergi Melaka .

Isnin, 19 Mac 2012

Bila doktor mula berbicara ...



Rasa mcm dh lama tak tayang gambo si penulis blog nie , hehehe ...

Hari nie mcm gembira sikit sbb tuw dgn kerajinan yg ada nie aku upload gambo terbaru aku ... hai dh rasa kembang semcm aje aku tgk tuw ... corak baju yg besar ke org yew yg mmg dh besar huhuhu ... tak sangka polak boleh kembang sampai mcm nie ... nie doktor peribadi dh bg amaran!!! Raihan awk tuw dh semakin besar taw ... awk kene mkn mcm org miskn makan taw... huhuhu ...

Doktor mmg sayang kn kita lebih kn ... perihatin betul doktor nie ... sbb tuw saya sayang doktor .

Doktor nk tahu tak , masa zaman duluw ( alam gadis lah tuw hehehe...) saya nie berat cume 45 kg aje taw ... dgn tinggi 169 cm. Kurus betui taw doktor , kalu kene tolak angin rasa mcm dh jd layang-layang hehehe... tuw belum lagi saya pakai baju kebaya yg mmg betul-betul ikut ukuran badan ... alamat lah ... accident lah mata-mata yg memandang hehehe ... perasan betui awk nie yew...anak sapa lah nie . Entah lah ...

Maklumlah masa tuw jiwa kacau ... ingat senang ke nk cari calon suami huhuhu ... makan hati berulam jantung taw . Tp aku tak makan pon hati sbb mmg tak suka. Jantung pon aku tak makan hehehe ... loyarrr burukkk yew ...

Skrg nie ... calon suami mmg dh jumpe ... oppp!!! bukan calon lg taw ... dh jd suami lg tuw. Hati ada riang gembira jugak ... ckp aje nk makan apew ... suami pasti belikan. Sbb suami saya sayang saya lebih taw hehehe ... tuw yg mcm dipam-pam aje badan nie ...

Diet ??? huhuhu ... kene lah jgk sbb berat dh mencapai tahap obesiti kannn ... bila doktor mula berbicara ... aku sendiri kene lah sedar diri ... ingat raihan " awk kene makan mcm org miskin makan" kalu awk betul-betul nk mencapai tahap kesihatan yg baik. Baik Doktor ...

Kene ikut cara mkn aku duluw lah nampak gaya yew ... duluw aku nk jumpe ayam goreng pon setahun sekali ... maklum lah ... masa tuw hidup pon susah. Nk merasa makan ayam bila time hari raya aje ... kalu tak , makan aje apa yg ada atas meja. Skrg pon kene mcm tuw ...  kembali ke rutin makan dulu-dulu hehehe ... takpe lah demi kesihatan. Tak rugikannn ...

Jom diet ... esokkk kalu aku dh kembali kurus ... aku tayang gambo aku yew hehehe ... bila lah tuw agakkk yew... sabarrrr yew , aku pon tgh bersabar nie ...

Ahad, 11 Mac 2012

Merajuk

Nape nie ... tetiba merajuk polakkk. Merajuk dgn sapa tuw ???  Nak tahu tak ???
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Dengan Mr F okkk ... tak mau huhuhu ... lama menyepikan diri dari bersiaran di sini. Sebab apew ??? Kejadian tahun lepas yg masih terkesan dihati. Sebuah nama yg cukup indah RAIHAN telah tercalar huhuhu ... bila ingat ttg hal itu , aku rasa pengodam akuan fb aku mmg sgt cemburu tahap gaban dgn aku. Sbb nama aku RAIHAN kot.

Sesekali mmg rindu nk bertemu dgn teman-teman sekolah melalui fb , sbb di sini  tempat kami menyambung kembali jalinan yg pernah terjalin duluw. Mmg rindu sgt sgt kt dia org huhuhu , dlm hati ade hujan ...

Oppp!!! ada akaun fb lg tak ???

Ada ke ... tak de nie ... hehehe , biarlah rahsia okkk.... jgn mare tau . Sbb sebagai langkah keselamatan. Serik dgn peristiwa lalu ...

Ok lah ... apa-apa pon i tetap
v
v
v
v
v
v
v
v
v




Rindu kt semua teman-teman sekolah ku ... miss miss miss u all my friends ... love u all ...

Sabtu, 10 Mac 2012

Suka-suka ...




Gambar semua dari Mr Google ...

Hari nie keje bertiga aje ... aku , angah n abg nasar. Kak mis n ayu ... cuti . Mgkn mereka berdua sibuk membuat persiapan perkahwinan kot. Takpe lah , bagi peluang hehehe ...

Hari nie polak jiwa tgh mood romantikkk ... layannn aje lah gambar kat atas tuw hehehe ... so sweet ...

Khamis, 8 Mac 2012

SBPA Mansuh ???

Baru aje mendengar di siaran langsung tv3 ... mansuh sudah , apa kata hati ??? banyakkk sedey ooo ... apa-apa pon tgh layannn perasaan nie ...

Layannn aje lah !!! banyak ke , sikit ke ... habis jugak kannn gaji ... takpe lah . 

Rabu, 7 Mac 2012

Zuriat

Kadang kala apa yang kita inginkan tidak semestinya kita akan mendapatkannya di dalam kisah kehidupan kita.

Semalam , mendengar suara hati seorang teman yang masih belum dikurniakan cahaya mata . Temanku ini telah berkahwin selama hampir 15 tahun. Dia berkata , kehidupannya sangat sunyi. Sangat sayu hati ini mendengarnya. Hampir ada air mata yg tumpah ...

Memikirkan temanku ini membuatkan aku kembali kepada memori semalam ...

Umur aku 21 tahun ... maka saat di mana org akan memperkatakan ttg , bila lagi agaknya budak nie nk bertemu jodoh , maklumlah org glamour mcm aku nie mmg org selalu ambil berat . Ok lah tuw , maka aku bekerja keras mencari calom suami ... calon-calon yew adalah .... mcm anugerah berita harian lah polakkk ...

Umur aku 23 tahun ... setelah bertemu calon yg mmg dia lah adamku , maka selamat lah kami diijabkabulkan pada tarikh 03/02/2002. Maka org pon mula berbisik-bisik , bila lah nk ada anak polak ... aku ??? dengar kan aje lah . Dh nama pon org glamour kannn ...

Umur aku 26 tahun ... setelah byknya kata-kata yg pahit aku telan ... pahit tuw kn ubat , ubat tuw kan penawar pd penyakit , maka lahir lah anak kami tercinta mysweet soffi . Zuriat kami tercinta . Penantian itu satu yg sangat membahagiakan. Ada rahmat yang tersembunyi disebalik setiap kisah-kisah kehidupan itu sendiri.

Umur aku 33 tahun ... orang mula berkata-kata lagi, tak letih agaknya dia org nie hehehe ... hai , bila nk tambah lagi. Apew ??? ingat mcm nk tambah nasi kat pinggan kew ???  Adoiii ... aku nie kalu lah boleh dibuat pilihan , selang 3 tahun aje nak bersalin , seronok apew dapat anak , comel aje aku tengok ... geram tau. Tapi nk buat mcm mana , dh takde rezeki, merancang mmg tak pernah . Skrg nie tgh berusaha ke arah itu. Insya Allah , jika diizinkan Allah SWT , aku mmg nk tambah anak lagi. Berusaha berusaha berusaha tanpa pernah rasa jemu. Pernah duluw sebelum dapat zuriat aku berkata kepada suami, andai diberi pilihan , antara nyawa dan anak , akan aku serahkan nyawaku untuk aku berikan zuriat kpd dia sbb itulah tanda pengorbanan aku untuknya. Masa tuw aku dh cukup kecewa dengan semua suara-suara pedih itu. Saat itu aku dah terlalu lelah , dah kering air mata aku , hingga kadang kala aku dh rasa diri aku nie tak punya apa-apa. Menangis di samping ibu tercinta , menangisi kekurangan diri , hingga mak pon bagaikan mengerti hati anaknya ini. Setelah berusaha secara moden dan tradisional , berusaha berusaha berusaha ... dan akhirnya setelah aku berusaha berusaha berusaha , sampai saatnya aku pon tersungkur jatuh rebah hingga  beterbangan segala semangat yg kental itu , berderai bagaikan kaca terhempas di bumi. Aku pon berkata kepada suami yg sangat aku cintai. " bang ... maafkan isterimu ini kerna belum mampu memberikn zuriat kpdmu sayang , rasanya dh tak terdaya diri ini , maka aku putuskan mulai bulan Jun 2005 ini , segala rawatan yg aku ambil sama ada secara moden dan tradisional aku hentikan untuk sementara waktu. Bertawakal pada Allah SWT. Sesungguhnya DIA lah yg Maha Kuasa. Sebagai hambaNya ... sujud aku kepadaNya dengan linangan air mata. Ya Allah , hambaMu ini sangat sakit di dada ini mendengarkan segala kata-kata pahit itu ... bantu lah aku Ya Allah, andai mmg Engkau takdirkan buat diriku ini bahawa aku perlu pergi dari dunia ini demi memberikan zuriat untuk suamiku , aku redha Ya Allah. Ampunilah segala dosa-dosaku Ya Allah. Sesungguhnya aku adalah hamba Mu yg sangat lemah ... akhirnya bulan Januari 2006 , setelah dipujuk dgn bersungguh-sungguh teman baikku , aku membuat keputusan pergi ke klinik untuk membuat scan sbb hampir 2 bulan period aku tak kunjung tiba ... sebenarnya aku agak susah nk buat ujian kehamilan bila period ku tak datang seperti biasa setiap bulan. Aku anggap perkara biasa je. Bukan ape takut ape yg kita harapkan tak menjadi kenyataan. Setelah membuat pemeriksaan doktor dan scan pon dibuat ... melihat zuiat yg ada di dalam rahim aku buat pertama kali , aku rasa kan , betapa dekatnya aku dengan penciptaku. Waktu itu hujan renjai-renjai membasahi bumi seperti mengerti perasaan bahagia aku ... sangat bersyukur kepada Allah SWT , akhirnya apa yg aku impikan menjadi kenyataan. Alhamdulillah ...

Tahun nie umur aku 34 tahun. Mengaku aje lah kn ... buat ape nk segan ... aku ulang yew hehehe ... umur saya 34 tahun awak ... awak rasa kita dh tua yew ... takpe lah ... itu tanda yew saya semakin matang tau awak ... skrg nie , org selalu tanya ... hai raihan , bilo lg nk tambah anak nie ... soffi pon dh nk masuk umur 7 thn . Dh besar dh tuw , sesuai sgt lah nk tambah adik ... Adoiii ... kadang-kadang tuw , nk aje aku jawab... tapi diam kan aje lah ... diam itu lebih baik dari berkata-kata yg boleh menyakitkan hati.

Hari nie ... terasa panjang polakkk n3 yew... terima kasih sbb sudi baca sedikit cebisan kisah-kisah yg pernah saya lalui ... semalam , hari ini dan esok ...

Vanilla Coklat episode akhir



Gambar ehsan dari Mr Google

Peminat tegarrr ini orang hehehe ... selalu tgk dgn mysweet soffi . Seronok polak tgk drama nie. Rasa mcm tak sabar nk tgk episode akhir minggu depan. Rasa-rasa yew happy ending kot .

Kat laptop my darling pon dh di upload episode 1 hingga 12 . Sapa tak sayang isteri kan hehehe ... apa-apa pon drama nie mmg best ...

Selasa, 6 Mac 2012

Rahsia ...


Di sini ada tip untuk mengenal personaliti diri sendiri melalui tarikh lahir dari Dr.Fadzilah Kamsah..

1. Pemimpin
2. Lembut
3. Kemas (Cerewet)
4. Rajin
5. Boleh berbincang
6. Angin
7. Patuh
8. Bisnes
9. Glamour

Cara pengiraannya adalah seperti berikut:

1) Ambil sehelai kertas, tulis tarikh lahir anda di atasnya.
contoh: tarikh lahir anda 1 Februari 1988, tulis dalam bentuk 01 02 1988

2) Dari tarikh lahir anda, anda perlu mendapatkan 3 nombor untuk mengenali personaliti anda.

Untuk nombor kotak pertama, campurkan nombor haribulan kelahiran anda.
Dari tarikh contoh di atas, nombor kotak pertama = 0+1=1

Untuk nombor kotak kedua, campurkan semua nombor yang ada pada tarikh harijadi anda sehingga menjadi nombor tunggal.
Dari tarikh contoh di atas, nombor kotak kedua = 0+1+0+2+1+9+8+8=29
Hasil campur yang lebih dari 9 akan dicampur lagi seperti = 2+9=11 --> 1+1=2
Maka kotak kedua nombor kotak kedua = 2

Untuk nombor kotak ketiga, campurkan hasil dari kotak pertama dan kotak kedua sehingga menjadi nombor tunggal.
Maka nombor kotak ketiga = 1+2=3

hasilnya padankan dengan sifat yang tersenarai di atas..
1: Pemimpin
2: Lembut
3. Kemas (Cerewet)

contoh lain:
 



Hasil yang diperolehi mencerminkan diri anda. Mungkin sifat-sifat ini ada dalam diri anda dan mana tahu mungkin suatu hari nanti dengan sifat ini anda akan menjadi seorang yang disegani.



Berkongsi ilmu dari : http://101-rahsia.blogspot.com


Maka yew aku pon berkongsi rahsia tarikh lahir ku hehehe ... jom kira!

2 + 7 = 9 ( No Kotak Pertama ) 


2 + 7 + 0 + 9 + 1 + 9 + 7 + 8 = 43 ; 4 + 3 = 7 ( No Kotak Kedua )


9 + 7 = 16 ; 1 + 6 = 7 ( No Kotak Ketiga )


9 = Glamour
7 = Patuh
7 =  Patuh


Aku lah hehehe ... glamour ke aku nie, glamour lah jugak sbb nama aku kan RAIHAN . Glamour apew.... bab patuh nie , dua kali tuw angka 7 , yang ini biarlah hanya aku saja yg tahu , tak mahu dikata meninggi diri , sorang-sorang tahu sudah hehehe ... ok lah , jumpe lagi .

Rahsiaku rahsiamu jua ...



Berikut disenaraikan kajian mengenai sikap anda yang lahir dalam bulan September. Kajian ini telah dibuat oleh Yang Berbahagia Dato’ Dr. Fadzilah Kamsah.
SEPTEMBER

* Sangat bersopan santun & bertolak ansur.
* Sangat cermat, teliti & teratur.
* Suka menegur kesilapan orang lain & mengkritik.
* Pendiam tapi pandai bercakap.
* Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati.
* Sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur.
* Kerja yang dilakukan sangat sempurna.
* Sangat sensitif yang tidak diketahui.
* Seorang yang banyak berfikir.
* Daya pentaakulan yang baik.
* Otak bijak & mudah belajar.
* Suka mencari maklumat.
* Kawal diri dari terlalu mengkritik.
* Pandai mendorong diri sendiri.
* Mudah memahami orang lain kerana banyak menyimpan rahsia.
* Suka sukan, hiburan & melancong.
* Kurang menunjukkan perasaannya.
* Terluka hatinya sangat lama disimpan.
* Terlalu memilih pasangan.
* Sukakan benda yang luas.
* Bersistematik

Allahualam



Rasa-rasa yew 90 peratus mmg diri aku ...  september , i miss u so much hehehe ...