Jumaat, 29 Januari 2016

Menu kampung







Semua adalah hasil air tangan kisahku. Nampak sedap dan cantik kan. Makanan orang kampung versi jawa. Ini semua memang minat aku. Memasak dan menjahit.Tp ikut mood hehehe ...

Ok layan gambar yew.

Khamis, 28 Januari 2016

Ilmu Jutawan







Jangan sampai jemu untuk membaca. Selagi kita masih diberi ruangan waktu, bacalah. Tak rugi apa-apa pun. Beruntung lagi sebab dapat ilmu. Gambar buku-buku yang memberi banyak ilmu, motivasi dan panduan dalam perniagaan.

Jemput baca yew.

Rabu, 27 Januari 2016

Sup Power




Hah! jom pandang dan tenung-tenung sup power dalam gambar tuw. Sup ini sangat-sangat power . Takde siapa boleh lawan, bagi aku ini lah sup power satu dunia. Bila makan seperti berada di alam fantasi gituw hehehe ...

Aku makan sup ini dari dalam perut lagi. Peh!!! memang terbaikkk. Sup ini tentunya dari AIR TANGAN EMAK . Sayang emak ketat-ketat. Aku memang jarang-jarang makan sup sebab bagi aku hanya sup emak aje yang boleh aku layannn ... maaf yew, bukan jual mahai tapi memang aku nie kalu masyuk bab sup-sup ini sangat cerewet sikit.

ok, layan gambo sup sebentar, hari nie rajin update. Nak pergi blog lagi satu. Update jugak hehehe ...


Cinta Si Wedding Planner


Lirik Lagu Kekal Bahagia - Ippo Hafiz
Ku telah melupakan dirinya
Ku telah benar-benar melepaskan
Kini aku hanya ada kamu
Mengertilah cintaku

Kuatkanlah untuk bersamaku
Teguhkan hatimu menemani aku
Menjalani waktu-waktu hidupmu
Aku kan selalu ada denganmu

Memang benar aku mencintaimu
Memang benar rasa menyayangimu
Setulusnya rasa hati ini
Hanyalah padamu

Ku harapkan engkau
Yang terakhir
Dalam hidup ini
Setia bersamamu
Hingga hujung waktu ku
Kekal bahagia selamanya

Memang benar aku mencintaimu
Memang benar rasa menyayangimu
Setulusnya rasa hati ini
Hanyalah padamu

Ku harapkan engkau
Yang terakhir
Dalam hidup ini
Setia bersamamu
Hingga hujung waktu ku [2x]
Kekal bahagia selamanya [2x]
Bahagia



Layan lagu nie hehehe ... bahagia you.


Sabtu, 23 Januari 2016

Ragam Suami






Jemput tengok gambo-gambo En suami aka En Cikgu yew . Ini lah ragam dia bila disuruh ambik gambo. Dia dengan kucing bagai aur dengan tebing. Memang penyayang. Kadang tuw boleh buat aku jelous ok huhuhu ... takpe lah, dengan kucing punnn. Dengan wanita harus aku sorang aje. Tak mau tak mau ... nanti kucing bertukar harimau polak. Oppp! ok senyum depan pc. Okbye...

Khamis, 21 Januari 2016

Nasi Budget



Sekarang nie tengah popular atau bahasa moden "viral" tentang nasi budget. Makanya aku pun buatlah catatan tentang nasi budget jugak. Lai lai lai  nasi budget versi aku dikisahku. Jangan marah taw, ini aku masak sendiri nasi budget untuk keluarga.

Berangan jugak dulu nak buat bisnes ala-ala nasi budget ini. Pernah juga ambk tempahan masak untuk rakan-rakan kerja. Alhamdulillah, masyuk.

Nasi budget kisah hari ini.

Rabu, 20 Januari 2016

Cendawan Liar aka kampung



Ini cendawan. Cendawan yang tumbuh liar di kebun kelapa sawit. Bila zaman kecik-kecik, aku memang kanak-kanak riang yang akan kutip cendawan liar ini. Bila sampai rumah bagi kat mak. Lepas itu mak masak sup. Peh! makan sambil tunduk kepala. Tersangat lah sedapnya. Sampai tak boleh nak digambarkan betapa sedap rasa sup cendawan liar yang mak masak. Daging ayam pun kalah you hehehe ...

Zaman sekarang susah sikit nak jumpa cendawan liar nie. Kalau ada pun mahal. RM 15.00 sekilo. Mahal tuw. Tapi dek kerana keenakannya itu, bayar ajelah, En suami kan adooo... Balik rumah, mak mertua tolong siang, lepas itu, keluarga mertua suka masak kicap polak. Kicap pun kicap lerrr ... janji aku boleh makan cendawan liar.

Cendawan ini, kalau dapat cari dan petik sendiri lagi bagus. Memang terbaik. Ok lah. Nak cari cendawan liar kat kebun yew. Okbye...



Sebelum cari cendawan kita selfie sekejap hehehe ... Agak-agaknya kalau cendawan tuw ada mata, tengok muka aku ala-ala gadis melayu terakhir, mau tak cendawan tuw tumbuh banyak-banyak. Dok fikir nie.

Selasa, 19 Januari 2016

Isnin, 18 Januari 2016

Bahagia tanpa suara






Biar gambar sahaja yang berbicara. Alhamdulillah, setiap nafas yang diberi Illahi adalah anugerah terindah dalam kisahku. Aku adalah aku ... 

Jumaat, 15 Januari 2016

Doa




Ramai dok bertanya, bila nak tambah lagi. Bila nak bagi Soffi adik. Selalu aku suka jawab, sedang diusahakan. Apa lagi yang mampu dijawabkan huhuhu ...

Ok lah bye , tak nak catat banyak-banyak. Dalam jiwa selalu berdoa, moga impian menjadi nyata. Aku yang tetap bersyukur.

Khamis, 14 Januari 2016

"You Raise Me Up"


Jom layan lagu ini. Memang menaikkan semangat ...



When I am down and, oh, my soul, so weary;
When troubles come and my heart burdened be;
Then I am still and wait here in the silence,
Until you come and sit awhile with me.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up to walk on stormy seas;
I am strong when I am on your shoulders;
You raise me up to more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up to walk on stormy seas;
I am strong when I am on your shoulders;
You raise me up to more than I can be.

There is no life - no life without its hunger;
Each restless heart beats so imperfectly;
But when you come and I am filled with wonder,
Sometimes, I think I glimpse eternity.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up to walk on stormy seas;
I am strong when I am on your shoulders;
You raise me up to more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up to walk on stormy seas;
I am strong when I am on your shoulders;
You raise me up to more than I can be.

You raise me up to more than I can be.


Sesekali layan lagu sambil buat kerja, jangan marah bos. Nanti kene jual hehehe.

Jumaat, 8 Januari 2016

2016



Alhamdulillah ...

2015 telah pun meninggalkan kita. 2016 kini kita jalani. Kita tak tahu apa akan jadi di masa-masa mendatang. Kisah-kisah kehidupan akan terus kita lalui.

Bersyukur dengan apa adanya. Masih di sini. Sering kali mengintai blog kesayangan, namun tiada catatan terbaru yang dimasukkan. Bukan tiada masa, namun memilih untuk berdiam diri dan hanya memandang.

Tahun ini, belajar membina senyuman seindah mimpi. Membina hati baru yang tidak akan bisa untuk dihancurkan. Belajar untuk menjadi manusia yang mempunyai aura-aura kehidupan yang membahagiakan.

Hidup itu untuk dinikmati dengan penuh rasa kesyukuran kepada Allah yang mencipta kita.

Moga berjumpa lagi ... salam sayang dari kisahku.


2016 ... Baru bermula