Status Facebook 1 - Kisahku Status Facebook 1

Status Facebook 1


Seiring masa berlalu, dengan izin Allah. Kuasa masa yang mengubah usia dari tahun ke tahun. Dari orang yang memang sempoi gile yang orang tak mau pandang pun, siapa lah kita kan masa tu.

Masa tu fikir anak aje, nak ada anak nak ada anak. Tak pikir lain dah. Tak pikir nak cantik ke nak kemas ke nak beraura ke. Tidak tidak hehehe. Jadi muka pun gitu lah seadanya kan.

Apa orang kata ye ikut, apa orang suruh ye ikut aje . Orang tunjuk itu ye ikut. Macam tunggul kayu. Takde pun nak ubah apa-apa pada diri. Janji selesa, udah lah. Apadehal kan. Sampai orang boleh pijak selumat-lumat ye diri ini berkecai bak kaca berderai. Ikut suka orang nak buat apa kan huhuhu

Sekali tahun 2012/2013, nah! Allah bagi ujian dalam kisahku. Sampai Pn Buku rasa macam dah tak mau hidup. Rasa masa itu lah titik paling ke bawah dalam kehidupan Pn Buku. Hilang upaya untuk bangkit. Rasa blank rasa block rasa macam-macam lagi. Nangis bertong-tong sampai kering air mata. Masa ni bak mayat hidup. Ada jasad tapi takde roh. Pn Buku jadi manusia takde hati tapi masih punya jiwa. 

Nah! Alhamdulillah dengan izin Allah. Dengan kekuatan dari Allah SWT. Tu Pn Buku yang dah segar kembali. Yang sudah tahu kenal diri dan yang telah sedar diri. Terima kasih Allah untuk ujian itu. Andai tiada ujian itu maka Pn Buku masih Pn Buku yang lama. Yang naif yang orang boleh sesuka hati buat diri ini macam sampah. Ada hikmah di sebalik ujian Allah. Sebab Allah lebih kasihkan diri kita berbanding diri kita sendiri. Allah yang cipta kita jadi DIA lebih tahu dan lebih Maha Mengetahui yang terbaik buat kita. 

Now, Pn Buku bukan sampah biasa-biasa. Pn Buku sampah yang bisa lagi berbisa. Hah! Gitu 👊
🤜" Hebat Cara Aku, Bahagia Cara Aku"🤛

Catatan #Kisahku ini Pn Buku dedikasi kan pada pembaca setia status fb Pn Buku. Tak mudah nak menyelongkar kisahku yang semalam. Cuma Pn Buku nak kongsikan sedikit pengalaman kehidupan. Andai ada manfaatnya ambil lah andai tiada tinggalkan lah. Pn Buku harap ada ilmu kehidupan dalam tulisan ini. Moga-moga ada sedikit pahala buat cahaya di alam sana nanti. Aamiin.
Pn Buku yang suka menulis. Awal tahun kan kita tulis yang semangat semangat gitu 😊
Piah yang cute 😍



#LifeLove #PnBuku #Happy


Catat Ulasan

0 Ulasan