Selasa, 27 Disember 2011

Akulah Cinderella



Baru selesai baca novel nie ... seronok ...

Ok lah , nak sambung baca novel lagi , tajuk ??? biarlah rahsia duluw , esok-esok aku bagitau yew hehehe ....

Isnin, 26 Disember 2011

Novel ...



Lama menyepikan diri ... masih di sini , cuma skrg nie mmg tgh mengiler baca novel.Ini cara aku hilangkan stresss!!! stresss apew ... entahlah ...

Tgh baca novel seperti dlm gambar kt atas tuw... seronok sbb bahasa dia mmg giler-giler. Dh nama pun watak tomboy hehehe ...

Hari Jumaat lepas dh selesai menandatangani SBPA ( Skim Baru Perkhidmatan Awam) apa-apa pon fikir positif aje. Rezeki Allah SWT yg menentukan. Ada rezeki panjang umur , sampai lah ke angka umur  60 thn aku berkhidmat.

Lepas selesai urusan kerja ... melancong bersama keluarga tercinta ke Melaka Bandar Bersejarah. Gambar ??? dlm proses yew hehehe ...

Insya Allah , bulan Februari thn depan genap 10 thn usia perkahwinan ku dgn En Jamsari... Tak sangka kannn...diam tak diam dah 10 thn. Bulan madu pertama kami di Pulau Pangkor ... ingat untuk bulan madu sempena 10 thn nie nk pergi Pulau Langkawi polakkk... nie skrg dlm hati ada taman bunga siap ade rama-rama lagi hehehe ...

Dh 10 thn hidup bersama mmg dh ade ikatan hati ke hati... aku boleh baca hati dia, dia pon boleh baca hati aku. Ibarat kata ... tak payah cakap dia dh tahu dah aku nk apew ... hehehe.

Nk kata dia romantik , tak jugak, nk kata dia tak romantik , tak jugak. Apa-apa pon , kita mesti menerima pasangan kita seadanya.

Ok lah... nk sambung balik baca novel ... jumpe lagi.

Rabu, 7 Disember 2011

My Sweet Soffi







Posted by Picasa

Bicara Tanpa Kata

Dibibir tiada kata ingin dibicarakan. Hanya memandang dengan wajah yang sayu. Sesayu gerimis semalam. Mengapa agaknya dia jadi begitu. Sudah jemukah dia ? Tapi mengapa dia jadi begitu.

Aku si penunggu itu, yang masih setia di sini. Menjalani kisah-kisahku dengan pelbagai warna kehidupan.

Agak-agak yew aku boleh tak jadi penulis novel ... sbb skrg aku tgh giler baca novel . Giler sesangat sampai semua org geleng kepala hehehe ... 2 ayat kat atas tuw saja-saja aje taw... rasa-rasa mcm nak tulis novel dgn tajuk " Bicara Tanpa Kata" .

Lama jugak tak masukkan n3 terbaru kt blog nie. Bukan merajukkk taw tp sbb sibuk baca novel lps tuw sibuk jahit lagi dan sibuk cuti-cuti Malaysia.

Tambah sikit... sibuk merancang utk perancangan tahun depan ... nak buat itu nak buat ini. Mcm-mcm ade hehehe... ok , lah . Moga berjumpe kembali ... terima kasih daun keladi sudi-sudi baca blog kita lagi ...

Sabtu, 26 November 2011

Cuti

Hari nie ambik cuti rehat ... badan nie terasa ingin dimanja-manja polakkk... spa mana lah nak pergi nie .
Minta maaf pada semua teman sekerja krn hari nie aku tak dpt bersama menjayakan program di library... moga semua yg dirancang akan berjalan dengan sempurna.

Sesekali bercuti seronok kan!!!

Jumaat, 18 November 2011

Arahan

Kamu ... kalu sudah arahan apa lagi yg kita boleh buat kn... ikut aje lah. Telan yew. Walupon pahit ... anggap aje pahit ubat sudah ... makin sihat gituw. Malas dah nak fikir ... terpulang !!!

Arahan !!!

Disisi aku polak ... hujung-hujung tahun nie apa lagi yg ade dalam kepala nie melainkan cuti...cuti ...cuti...nie kalu bos I baca tentu dia gelengkan kepala. Tp takpe sbb kemungkinan dia baca blog aku nie hanya 10 peratus je. Dikira selamat lagi tuw.

Aku nak bercuti dari semua ARAHAN !!! ... boleh kew ... huhuhu , selagi awk tuw tak pencen jangan mimpi lah ... layannn ... aje lah arahan tuw. Bukan apa-apa pon arahan kerja jugak.

Ikut aje lah apa yg diarahkan. Ingat senang ke nk dpt arahan . Kira berita gembira tuw ... SENYUM aje lah .

Rabu, 9 November 2011

Letih dah ...

Letih dah ... apa harus aku lakukan bg menghilangkan keletihan ini. Aku belum ketemu jawaban yew.
Sedang mencari-cari ... aku ingin berlari dari keletihan ini , namun ... mampukah aku ???

Kisah hidup kita tak kan indah kalu tiada cabaran dan dugaan ...

Mungkin aku menjadi mangsa keadaan ... mampu memandang tanpa boleh berkata-kata . Perit dihati dan diminda. Sesak nafas ku. Apa lagi yg tak kene dgn kami ini pada pandangan mata dia.

Duhai hati ... sabar lah dikau. Aku tahu kamu ingin menjerit sekuat hati , namun ... ini lah kisahku.

Sabtu, 5 November 2011

Aidiladha


Semoga kita senantiasa menghayati erti pengorbanan dalam kisah-kisah kehidupan kita .

Sabtu, 29 Oktober 2011

Sharing Is Caring!!!












Alhamdulillah , dah masuk bulan ke 10 kami warga PPAS Zon 1B berkongsi bakat kreatif terpendam masing-masing.

Beginilah suasana setiap bulan pd Jumaat minggu terakhir di Perpustakaan Daerah Sabak Bernam. Selalu program nie kami buat di dewan seminar , tp bulan nie aku saje nk try buat kt bilik aktiviti kt belakang kaunter edaran. Aku rasa lagi meriah dan dekat di hati gituw ... kata org lebih mesra lagi hehehe...

Aku ??? sepatut yew aku pon kene jgk menonjolkan bakat terpendam pd bolan 9 hr tuw tp sbb kene kerja kt mini pesta buku di Tanjung Karang hari tuw maka yew ... takyah kot hehehe , boleh ke ?

Sebenarnya bagus program nie sbb bukan mudah untuk kami warga PPAS untuk berjumpe ... sesekali berjumpe meriah gituw ...

 Tengok kt gambar pon tau kn ... muka ade SENYUM jugak ... kamu ade ??? Kami ADA ...

Rabu, 26 Oktober 2011

Lima Tahun lah !!!



Alhamdulillah ...

Jemput tengok gambar yew ... dalam hati ada taman skrg nie , banyak bunge-bunge ...

Seram ...

Hari nie sedang aku tekun memasukkan n3 terbaru dlm blog-blog aku tetiba en blogspot kata aku ponyew blog sedang ade peng edit lain yg berjalan-jalan kt blog aku...

Mak aiii!!! seram polak aku tengokkk...

Nie yg nk menuntut ilmu kebal nie , takpe aku duluw masa sekolah menengah aku ambil jurusan seni silat gayung , kira aku nie anak gayung ok ...

Takpe ... skrg tengah bersabar .

Hai pengodam, aku nie mmg tak berape pandai hal-hal IT ok, tp aku ade jalan lain , skrg kan guna GPS , tak sesat punyew lah ...

Cobaan kan , akan mematangkan diri kita ... tak gituw .

Isnin, 24 Oktober 2011

Virus

Entah lah !!!


Lepas facebook aku digodam ... skrg email aku polak dan terkini blogspot kisahku ini ...
Pening kepala dah nie ??? Nape yew. Aku nie ade buat sesiapa susah hati ke ?

Pelik Bin Ajaib betul lah ...

Sesiapa yg rasa tak puas hati dgn aku , sila dgn hormat yew jumpe aku. Terang kan apa masalah yew. Jgn main sorok-sorok pulak...

Dunia hanya lah persinggahan ... yang kekal adalah di sana nanti .

Tekanan perasaan betul lah ... raihan banyak kan lah bersabar ... duhai hati , sabar yew ...

Jumaat, 21 Oktober 2011

Happy Besday Angah




Moga Angah senantiasa di bawah keberkatan Allah SWT . Amin.

Kita bagi hadiah tote bag yg warna pink tuw sbb angah kata angah suke warna pink ... comei tak angah , ada rama-rama lg tuw .

Sayang Angah ...

Khamis, 20 Oktober 2011

Kata-Kata



Kita nie kalu nk melontarkan kata-kata mesti toleh kanan ...toleh kiri , jgn main redah aje. Ingat melintas jalan raya aje ke kene tengok kanan dan kiri.

Ingat ... kata-kata tuw boleh buat org






























Suka Hati
Sakit Hati
Susah Hati
Senang Hati
Makan Hati

Dan bermacam-macam lah berkaitan dengan hati ...




















Rasa -rasa aku...   aku dh mula





























TAKUT  dengan kata-kata sbb , kadang kala ... kata kita dilontarkan tanpa sedar akan memberi impak yg besar pada diri org lain ...



Kata kita , kata kamu , kata dia , kata awak , kata kami .......................................... kata -kata
















































































































Aku ingin pergi JAUH .........................................

Selasa, 18 Oktober 2011

Jutawan Senyap


Tengah baca buku nie ... beli sendiri. Dh 2 kali ulang baca. Suka sangat baca buku nie , semangat !!!

2012 ... ada sesuatu yg perlu diusahakan ...usaha tangga kejayaan .

KAMU ... BOLEH !!! RAIHAN ...

Khamis, 13 Oktober 2011

Semangat

Hari nie rasa dalam dada , ada sesuatu yg hilang ... tercari-cari rupe-rupe yew aku kehilangan




































ke mana agak yew ianya menghilang , aku sendiri pon kurang pasti ...



















































Mungkin aku lelah melihat persekitaran semalam di mana aku melawat beberape buah p _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  d _ _ _ ... sayu yew kt hati . Malam td berangan sampai aku tak boleh nk lelap , kalu lah aku ade banyak duit , mesti aku nk cantikkan semua yew yg aku lihat , tp aku kn manusia biasa ...

Hari nie berlegar-legar di ruang alam maya mencari kata-kata semangat ...






Duhai SEMANGAT ku ... hadir lah dalam kisahku ...

Rabu, 12 Oktober 2011

Aku Mahu Jadi Bos


No klas :- 658.302 Kh

Aku Mahu Jadi Bos membongkar rahsia menjadi bos yang efektif dan disayangi pekerja. Juga diterangkan sikap-sikap yang perlu dielakkan apabila kita dinaikkan pangkat menjadi bos.

Jom baca !!! 

Kata Bos aku , tak salah kita berangan ... berangan tuw tak kene bayo pon ... hehehe ... Lepas tuw cik yuyu kata , mmg tak salah berangan tp mesti ade batasan yew , asyik berangan aje tp tak berusaha pon tak boleh jugakkk ...

Saling ingat mengingati tuw kn penting ... betul tak ? Sapa nk jd bos angkat kening skrg , aku dh jd bos , bos kt DAPUR rumah aku , sbb kuasa penuh en suami bagi kt aku nk masak apa pon boleh ...

Petang nie nk masak apew yew ??? ce citerrr ... bos oh bos

Selasa, 11 Oktober 2011

Memandang ke langit nan biru


Hujung minggu lepas en suami bwk isteri dan anak  dia ke bendang , sawah padi dia . Dengan menaiki motor terasa romantik lah polak hehehe ... seronok rasa yew .

Dengan pemandangan yg luas itu ... aku dpt melihat keindahan langit nan biru . Alhamdulillah ...

Nyaman aje rasa dihati nie ... memori terindah yg akan tersemat dikisahku ...


Nilai


Td beli burgerrr ...

Malas nk makan nasi sbb pagi dah makan nasi lemak ... masa beli tuw bg lah duit syiling , bukan main lg mata minah yg jual burger tuw menjeling sbb kami bg duit syiling ... adohai , syiling pon duit jgk apew... tahu lah kita naik kete kancil aje tp kt umah kita ade  kete besar taw 2.0 lagi hehehe ...

Duluw masa zaman cun aku , mmg pergi kerja naik bas ... pulak tuw bas tabung yg kene bayar masuk tabung ... duit ringgit mmg driver bas tuw tak pandang , bagi lah sepuluh ringgit pon ... dia pandang aje sebelah mata ... dia akan cakap , dik pergi tukar duit nie ... huhuhu walupon masa tuw aku hanya kurang


Sapa kata duit syiling tak bernilai , walupon sepuluh sen ... sejuta tuw kalu kurang sepuluh sen pon tak dipanggil sejuta tau ... fikir-fikir kan lah ...

Gambar  ehsan dari  Mr Google...

Jumaat, 7 Oktober 2011

Awak ...



 Sebenarnya sejak fb aku digodam , aku dh semakin jauh dgn kawan-kawan aku ... takpe lah , jauh dimata dekat dihati ... miss my friend so much ... terutamanya laili yg aku kenal dari darjah 1 (1985) . Masa fb aku ok , mmg senantiasa berhubung dgn dia , skrg takde sbb aku dh tutup akaun fb aku .

Pada kawan yg menerima chat messagge yg dihantar oleh pengodam melalui akaun fb aku ...  mmg kita dh rasa jauh sgt ... nk berdepan pon dh rasa janggal . Kalu dulu kita boleh bersembang mcm kawan-kawan skrg dh ada dinding antara kita. Kalu dulu kawan ade berita gembira atau sedih mesti kawan bagi tau kt kita skrg tak lagi. Kita dh semakin jauh ...

Terima Kasih krn pernah jd kawan kita. Berkawan dgn kawan seperti melihat pemandangan yg indah ...


Kita tahu ... mesti kawan  tak baca blog kita ... takpe lah ... kalu kawan terbaca blog kita ... kita nk bagitau , kawan tetap kawan kita walupon kita dh semakin jauh ... kita tetap kawan kn ???




Gambar semua adalah ehsan dari Mr Google ...

Khamis, 6 Oktober 2011

Puan Zahratul ...







Tahniah Mah ... Klasss ko mah dpt hubby yg mude ... akak & Paiz , bangga taw hehehe ... gurau ok ... Selamat Pengantin Baru ... selamat menempuh alam perkahwinan yg penuh warna warni ...

Tengok kt gambar bukan main tinggi kek ko yew mah ... tp sehiris pon akak tak rasa , sabo aje taw ... akak tuntut taw mah janji manis mu nk belanje akak KFC hehehe ...

Abg Nasar kata muka ko mah dh mcm Ikin aje ... akak pon sambung lah ... akak pon kalu dimekap dah mirip ... Siti Nurhaliza .... apa-apa aje lah ko raihan oiii ... mereka polak menyampuk .. heheheh. Itu lah name yew gurau senda kalu tak mana nk meriah library nie....

Sapa tak kenal raihan kn... sampai org jeles taw ... lps tuw godam den punyew fb , skrg mmg takde nk berfb lg ... serik beb ... ish ish ish ...

Jumaat, 30 September 2011

Siapa Kita


Kita mengaku ALLAH SWT sebagai TUHAN kita,
maka taat dan patuh segala suruhanNya di dunia,

Kita mengaku NABI MUHAMMAD SAW sebagai RASUL ALLAH penghulu kita,
maka ikutlah ajaran dan sunnah baginda,

Kita mengaku AL QURAN sebagai KITAB ALLAH kepada kita,
maka ikutlah apa yang terkandung dalamnya,

Kita mengaku MALAIKAT mengawasi mencatat AMALAN kita,
maka hendaklah sentiasalah merasa kita dilihatnya,

Kita mengakui ISLAM sebagai CARA HIDUP yang sempurna,
maka berbangga mengamalkan islam dalam kehidupan kita.

Kita mengaku ORANG ISLAM sebagai SAUDARA kita,
maka sentiasa saling jaga menjaga ingat mengingati mereka,

Kita mengaku SYAITAN itu MUSUH kita,
maka perlakulah musuh dengan selayaknya bukan sebagai teman karib kita.

Kita memohon agar ALLAH redha kita masuk ke dalam SYURGA tiap kali tahayat akhir solat kita,
maka amalan kita di dunia harus menjurus ke syurga,

Kita memohon agar ALLAH jauhi kita dari api neraka tiap kali tahayat akhir solat kita,
maka amalan kita di dunia janganlah menjurus ke neraka.

Beruntunglah hamba-hamba Allah di dunia,
yang sentiasa memperbaharui dan menyedari ikrarnya kepada Allah,

Beruntunglah hamba-hamba Allah di dunia,
yang mengambil islam sebagai cara hidupnya dan mati dalam kalimah” laa ilah haillallah.”

Wahai Allah tetaplah kami beriman dan bertakwa kepadaMu,
tetaplah kami dalam islam dan mati dalam islam.

Sungguh janji Allah benar, sesungguhnya perhitungan Allah sangat hebat,
Allah tempat seluruh makhluk rukuq dan sujud dan bergantung harap.

~amin ya rabb.

salam kasih sayang.

 Berkongsi Ilmu dari http://kasihdihati.blogspot.com/