Jumaat, 28 November 2014

Cinta

Bacalah ...

Cinta itu BERSIH dan SUCI ... Manusia lah yang melakarkan bagaimana kanvas-kanvas CINTA mereka.

AWAS!!!

Aku BENCI pada pendusta cinta ... fahami itu.

Khamis, 23 Oktober 2014

NEVER!!!


Alhamdulillah, masih lagi meneruskan langkah-langkah kisahku seperti sedia kala. Apabila ada masa terluang aku suka membaca kata-kata motivasi yang membina. Kadang kala sampai terleka. Merindui saat-saat dahulu, namun apa kan daya, apa yang telah berlaku kita tak boleh padam dalam lipatan kisah kehidupan kita.

Tentunya teman-teman pembaca blog kisahku yang singgah di sini tertanya-tanya, ada apa dengan kisahku.Tak tahu nak tulis mcm mana. Biarlah di sana nanti terbuka semua. 

Aku manusia biasa, apabila terkadang meluahkan rasa di blog dan ada pula yg mengatakan sinis tentang kisahku satu dunia kene tahu ke??? Aku tak ada jawapan. Blog ini adalah satu medium sumber jalinan yg boleh menjadi satu ukhuwah sesama insan. Tiada niat nak tunjuk baik atau menjaja kisahku di merata dunia.

Apabila mencatatkan  entri aku masih lagi tidak menyatakan secara terus. Ada kala aku menggunakan bahasa kiasan. Pada mereka yang arif , itu satu bonus.

Aku manusia biasa, apabila dikhianati oleh seseorang, aku rasa kecewa, bukan sedikit pengkhianatan yang dilakukan. Sampai ke tahap hancur hati aku ini. Kalau luka dijari yang sedikit itu pun dah rasa peritnya, ini sampai tahap hancur hati. Boleh bayangkan.

Aku mungkin boleh tersenyum riang, bergelak ketawa tapi jauh di sudut hati siapa yang tahu. Bila menyendiri hanya aku dan DIA sahaja yang tahu apa yang ada di dada aku.

Sebab pengkhianatan itu, sekarang aku jadi manusia yang terkadang tercari-cari hati aku. Sebenarnya nak nangis dah nie, aku hidup dengan hati yang hancur dan boleh diibaratkan manusia yang tak punya hati lagi. Tak tahu bagaimana nak kata dah... sedih sangat-sangat. Tidak terkata dengan kata-kata.

Sampai hatinya mereka buat aku begini, dosa apakah yang telah aku lakukan pada mereka, walhal aku tak pernah masuk campur dalam urusan keluarga mereka.

Hanya Allah SWT sahaja yang Maha Mengetahui betapa kecewanya hamba ini.

Maaf tak terdaya nak sambung ... sedih .

Jumaat, 17 Oktober 2014

R.A kisahku niaga emas online


Salam pagi jumaat yang penuh kerahmatan dari Allah SWT yang Maha Esa. Alhamdulillah ... rezeki kisahku di langkah emas.

Tiada kata yang dapat mengambarkan rasa bahagia ini. Hanya aku dan DIA sahaja yang tahu.

Doakan aku berjaya teman.

Jom singgah di kedai emas online kisahku di http://www.lubukemasmurah.com/raihangold

Rabu, 15 Oktober 2014

Memori Oktober 2013


"Ya Allah yang Maha Pencipta, engkaulah sumber inspirasi dan motivasiku. Apabila badai datang menerpa dan menghancurkan hidupku, hanya engkau yang menjadi penghibur dan memberi semangat kepadaku dalam meneruskan kehidupan ini"

Aamiin...


Melakarkan serba sedikit tentang kisahku di blog ini umpama trapi kepada diriku. Masa begitu pantas berlalu tanpa pernah belas kepada manusia. Setahun telah berlalu , kisahku Oktober 2013.

Hari ini nak mencatatkan tentang " KHIANAT"

Apa yang teman-teman akan rasa apabila hubungan SAHABAT yang bertahun-tahun diakhiri dengan perbuatan " KHIANAT"

Bagi aku yang telah diuji dengan "KHIANAT" ini ... apa yang boleh aku simpulkan adalah sebuah KESAKITAN HANCURNYA HATIKU.

Tak tahu nak nyatakan bagaimana dasyatnya rasa kesakitan ini. Hanya orang-orang yang pernah merasai boleh menyatakan kadar atau tahapnya... boleh dikatakan " AKU BAWA HINGGA KE LIANG LAHAD"

Lafaz KEMAAFAAN bukan sebuah kata semudah menyebut ABC... Perbuatan "KHIANAT" ini bagi diri aku selama-lamanya menjadi igauan NGERI buat kisahku.
 


Rabu, 8 Oktober 2014

Rahsia kehidupan


Alhamdulillah.... masih lagi meneruskan kisah-kisah hidup dengan penuh keindahan. Apa pun yang berlaku di hari mendatang, aku perlu KUAT.

Hari ini sedang ralit membuat rutin kerja-kerja harian tiba-tiba aku dikhabarkan satu RAHSIA BESAR seorang MANUSIA.

TERKEDU aku seketika...

Manusia di kehidupan hari ini, sangat takut untuk aku lakarkan bagaimana mereka. Apa yang ada di dalam hati mereka.

Aku tidak pernah mencampuri kisah-kisah orang lain, namun mengapa kamu begitu TEGA untuk menyakiti diriku.

Apakah aku ini manusia yang boleh kamu pijak-pijak tanpa belas kasihan.

Adakah aku ini manusia yang tidak punya HATI JIWA dan NALURI  seperti manusia.

Apa pun yang cuba kamu rencanakan ... aku tidak tahu. Bagaimana aku boleh tahu RAHSIA BESAR kamu , tanyalah diri mu , milik siapakah dunia ini.

Diuji dan terus diuji ... inilah putaran kehidupan...

Aku hanya mampu menyatakan bahawa , andai kamu MEMBUATKAN AIR MATA AKU MENITIS KEMBALI ...INGATLAH, SESUNGGUHNYA AKU TIDAK AKAN PERNAH SESEKALI UNTUK MERELAKAN AIR MATA INI GUGUR KERANA KAMU!!!

SAMPAI BILA PUN AKU TAK AKAN PERNAH LUPA!!! AKU BAWA HINGGA KE SANA...

MAAF andai ADA YANG TERASA ... jika kamu menuduh aku mencipta persepsi ... HAK KAMU , NAMUN SEGALA KEPAHITAN YANG KAMU TELAH LAKARKAN DI KISAHKU MEMBUATKAN AKU JADI BEGINI.

Jumaat, 3 Oktober 2014

Salam Aidil Adha


Salam Jumaat dan Salam Aidil Adha






Kata-kata semangat

Hidup ini memerlukan banyak pengorbanan ... buatlah pergorbanan yang terbaik buat dirimu. Moga dengan pengorbanan mu itu ... perjalanan kisah-kisah hidup kita berakhir di Jannah, Insha Allah . Aamiin.











Rabu, 1 Oktober 2014

AKUPUN PERNAH MERASAKANNYA

AKUPUN PERNAH MERASAKANNYA
Oleh Senja. R.A

Akupun pernah merasakannya
rasa sesak yg kian menghujam dada
kepahitan yg seakan selalu menghantui di tiap ujung rasa
dan seakan hidup terasa tak lagi berguna

Akupun pernah merasakannya
saat senja tak lagi janjikan keindahan
saat malam hanya menyajikan kegelapan
dan harap hanya menyala dlm panjang desahan

Dunia memang seakan pergi
dan kita berpikir ini seperti sebuah ironi
saat sepi seperti menjadi teman sejati
dan sunyi terdengar seperti sebuah melodi

Tapi kita jangan lupa
kalau malam selalu janjikan pagi
jangan selalu pura - pura
kalau luka tak selalu hadirkan cinta
tapi jangan juga terlalu terlena
karena terkadang semua hanya sandiwara

Akupun pernah merasakannya
saat omong kosong menjadi seperti makna
dan kepalsuan menjadi jalan cerita

Karena aku pernah merasakannya... !!!


Oktober 2013 memori sebuah kelukaan yang sangat dalam ... terima kasih kepada wanita pendosa yang hadir dalam kisahku ... pengkhianatan yang kamu lakukan di atas kepercayaan yang aku beri memusnahkan jalinan kita. Doakan aku bisa memaafkan kamu ... sampai aku dikuburkan aku tidak mampu melupakan perbuatan KAMU !!! ...

Pergilah sejauh mana kamu bisa pergi kerna aku tak mampu lagi memandang wajahmu ...menyebut namamu pun aku tak bisa ... maafkan aku .


4 Oktober 2013 saat aku jatuh ke jurang paling dalam ... Kisah PAHIT dalam lipatan sejarah KISAHKU.

Selasa, 30 September 2014

Kek Red Velvet





 Bahan-bahan:
 120 gm mentega
 240 gm gula kastor
 2 butir telur
 35 gm pewarna merah
 20 gm serbuk koko
 240 gm susu penuh krim
 300 gm tepung gandum
 3 camca cuka
 1 camca serbuk penaik ¼ biji lemon-ambil jusnya

 Cara Membuat:

 Pukul mentega dan gula kastor sehingga kembang dan lembut. Masukkan pewarna merah dan koko perlahan-lahan. Gaul sebati. Tambahkan cuka dan serbuk penaik. Kacau rata. Ketepikan. Masukkan telur, jus lemon dan tepung ke dalam adunan dan diselang-selikan dengan susu daan campuran soda dan cuka. Masukkan adunan ke dalam Loyang, bakar dengan suhu 180 °S selama 60 minit.

Selamat mencuba ... sesekali berkongsi ilmu buat kek pulak hehehe ...

Jumaat, 19 September 2014

Ayam Masak Merah


Alhamdullillah...

Resepi Rahsia Keluarga turun temurun hehehe ... inilah menu yang MESTI ada . Sangat disukai oleh En Suami dan My Sweet Soffi. Hari-hari pun takpe ... layannn aje.

Masakan ini juga menu kegemaran saya , jadi bila dh menu kegemaran sudah tentu saya masak dari hati, tuw yang terlajakkk menjilat jari .

Bila org jawa's membuka buku resepi turun temurun maka tercatatlah kisah ini.

Terima kasih sudi berkunjung ke sini...sayang kamu semua.

Selasa, 26 Ogos 2014

Bukan Mudah...


Bukan mudah untuk aku melupakan segala-galanya. Apabila hati ini hancur ... aku tertanya-tanya di mana perginya hati ini. Aku ibarat jasad yang tidak punya hati lagi.

Mengapa kamu sampai hati menghancurkan hatiku ini. Perlukah begitu ???

Aku beri kamu sepenuh kepercayaan namun apa yang telah kamu lakukan ...

Teman ... sampainya hatimu membuat khianat kepada diriku... Aku mengenalimu dari usia remajaku.

Bukan mudah untuk aku melupakan perbuatan khianatmu... setiap titisan air mataku ini ... kamu bayarlah di sana nanti.

Bukan mudah untuk aku memaafkan kamu...

#sedangcubabangkitsemula
#kisahku




Sabtu, 12 Julai 2014

Doa







Marilah sama-sama kita berdoa untuk saudara-saudara Islam kita yang sedang menghadapi saat-saat sukar. Moga Allah SWT yang Maha Kuasa membantu saudara-saudara Islam kita. Aamiin.

Kisahku

Jumaat, 4 Julai 2014

Doa Bahagia Suami Isteri


Assalammualaikum pembaca-pembaca blog kisahku ...

Hari ini kisahku berkongsi doa untuk kebahagiaan suami isteri. Moga perkongsian ini memberi ilmu yang bermanfaat.

Hidup sangat indah dan syukurilah nikmat Allah SWT ini.

Khamis, 3 Julai 2014

Cincin Permata Biru nan Indah


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihi

Cantik tak teman-teman bloggerku gambar cincin dalam gambar tuw. Dok tengok gambar sebab memang suka sangat dengan cincin tuw.

Boleh jugak dikategorikan sebagai cincin idaman hehehe ...

Tak tahu nak kisahkan apa ...

Hemmm ... bermula bulan Julai 2014 , aku bertugas di kaunter rujukan. Jadi pakar rujuk lah nampak gayanya. Apa-apa pun kerja tetap diteruskan walaupun lebih HOT dari biasa huhuhu ... bertabah aje lah Kak Ehan oiii ...
Saya adalah pengedar sah produk Madu Emas Ar-Ruqyah ... pada yg berminat ... area Sg Besar dan Sabak Bernam, bolehlah hubungi saya.

Kisahku adalah yang terindah dalam hidupku.

Jumaat, 30 Mei 2014

Pinjam masa anda 1 minit untuk baca ...







* Sebutlah dengan sepenuh hati dan lidah yang fasih:

* SUBHANA'LLAH

* ALHAMDULI'LLAH

* LAA I LAAHA ILLA'LLAH

* ALLAHU AKBAR

* ASTAGHFIRU'LLAH

* LAA ILAAHA ILLA'LLAH, MUHAMMADUR RASULU'LLAH

* ALLAHUMMA SALLI WA SALLIM WABARIK 'ALA SAYYIDINA MUHAMMAD WA AALIHI WA SAHBIHI AJMA'EEN*

* Hayatilah sedalamnya akan makna ayat demi ayat, perkataaan demi perkataan.


"Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..."
Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa'at kepada manusia lain.


Salam dihari Jumaat penuh rahmat ...

Salam kasih sayang dari Kisahku

Rabu, 21 Mei 2014

Dia vs Aku







Jun 25-30 ~ Kucing (My Husband ) vs  September 15-27 ~ Kucing ( Aku lah )

 Kucing:


Kamu memang penyayang, disayangi namun kadang-kala begitu pemalu. Kamu
sukakan keadaan yang senyap dan damai. Di dalam kehidupan, kamu suka
mempelajari tentang perkara baru dan sentiasa melakukan setiap sesuatu
dengan bersungguh-sungguh. Di dalam situasi normal, kamu memang nampak
tenang tetapi apabila kamu dicabar, serta merta kamu mudah mengamuk! Mereka
yang bernaung dibawah kucing memang bijak bergaya. Orang sekelilingmu
sering menjadikan kamu sebagai idola di dalam berpakaian. Kamu bijak
bersosial tetapi hanya bercakap dengan orang kamu kenali. Kamu memang
begitu berhati-hati memilih teman.


Bila kucing jumpa kucing ... kita geng lah Cikgu Ijam hehehe ... Awak cinta saya ... Saya cinta awak jugak ... 

 Aku Along jadi Aku ...


Kita Tengok Mengikut Status Anak Ke Berapa..
Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan
Air - kedua, Keenam, kesepuluh
Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
Angin - keempat, kelapan, kedua-belas

Wanita berunsur tanah
1. Merendah diri, serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban.
2. Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak sombong dan bukan seorang pemarah.
3. Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4. Tidak suka membantah atau membangkang.
5. Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan sentiasa menjaga kecantikan.

Khamis, 15 Mei 2014

Contoh Assignment OUM PJJ Kisahku


Subject :

INTRODUCTORY EMPLOYMENT LAW




REQUIREMENT:               

Discuss the principles of natural justice governing domestic inquiry in Malaysia and consider whether the principles are too rigid and could cause injustice to the employers. Recommend any amendments to the Malaysian law regarding this issue.

Principle of Natural Justice
As matter of fact, Malaysian has numerous kind of law that each kind of law is responsible to be as guidance for the law practitioner; lawyer, judges, to base their arguments and come out with ruling of each case brought upon them. As for now, we will be discussing on the principle of natural justice which in other way consistent to basic human right to be not be treated inhumanely even though they have committed dreadful offences. Natural Justice can be found in every law in Malaysia including the Employment Law 1955. Since it is about the basic human right, the principle can also be found in the Fundamental Constitution of Malaysia. When we talk about principle of natural justice in domestic inquiry, in the domestic inquiry itself, the conduct or the procedure inflict the principle. Domestic inquiry may be found in the Employment Law 1955 in Section 14 (1). In this section, it stated what is domestic inquiry and also the procedure which may include in the inquiry that bound to be followed by the employer whom wanting the inquiry to be brought upon them. Domestic inquiry is actually an internal trial done by the employer to decide either the offence done by the employee is amounting to misconduct that can be punish by sentence form by the employer himself. However, before a formal trial is conducted, the employer will first need to make an investigation to investigate the accusation directed to the employee by the employer. The employer will first need to gather the information to make the base of the accusation and if the information has been found enough to extend the accusation, then the employer will then need to distribute the show cause letter to give chance to the employee to confess upon the accusation. If the employee refuses to confess upon the accusation fall upon him, then, a formal trial will then be carried out.In the same clause, state that, the employee who in the period between the commencements of the domestic inquiry will be suspended from the work and the employer still needs to pay the wages but only half of it. Should the employee found innocent, the employer is bound to redeem back the other half of the pay.
Natural justice is applicable to any kinds of offences be it the criminal offences or the domestic inquiry. This principle is meant or it is consistent with the cause to safeguard the basic human right. Even though the evil must be prevailed, it is not an excuse for the human right to be neglected. Natural Justice and procedural fairness have the same meaning. They are being used interchangeably (Ombudsmen Western Australia). While implementing the natural justice where it safeguard the basic human right against the injustice of the administration or procedural to brought him before the justice. Hence it is consistent to saying of justice is not only be done, but seen to be done (Haswira & Anida, 2009). Based on this verdict, thus principle of natural justice is come about. The employer should abide by this principle in order the justice to be seen that      it has been done in a situation where they want the inquiry to be brought upon them. How it is seen being done can be based on several principle which lay out under the Natural Justice. Natural justice can be practice in a sense of administrative action, quasi-judicial proceedings and sentencing procedure (Haswira & Anida, 2009) where the official or responsible party should play the natural justice according to its means so long as justice is being carried out.
The first element of natural justice is Audi Alteram Partem or right to be heard. Right to be heard here means that no one should be left or be condemned unheard (T.S Sivagnanam, 2009). No one should be left unheard regardless of the degree of the offence that he commit. He should not be treated unequally eventhough to what he had done is not something that worth to be treat humanely. Every offender either the criminal or industrial offender should have the right to be notified, right to defend, appeal and against conviction and also right not to be sentence twice of the same offence against the accusation fall onto him. All of this element constitute under the principle of Audi Alteram Partem.
The first element is right to be notified on the accusation. According to the decided case of Car Seat (M) Sdn. Bhd v Moh Mokhtar bin Mohd Kepol and 1 other [1995], the court ruled that to whatever the ground of the accusation which is cost upon the offender, the offender has the right to be notified before he is being suspended from work or apprehended by the law enforcer. As in the case of inquiry, the employee who acclaimed by the employer commit a misconduct, before he or she being suspended from his or her work, he must be notified the ground cause and the accusation cost to him. The notification must be elaborate stating the justification and saying that the offender is obligate to attend the inquiry session as to decide on the case or accusation which brought upon him (Heddy Cordova, n.d). In the notification should also include the place, time and any other information which may deem important to be relay to the offender so that he would be prepare enough to attend the session. For example, Miss A is being accused by her employer of being found guilty of breach of trust and her employer wants to suspend her service and before she can be suspended, first thing first is that she must be notified the ground of the accusation. Then the accusation can be justified since the accusation has its ground.
Second element under the first principle of natural justice is the offender has the right to defend his or herself against the accusation. The offender has the right to bail him or herself from the accusation by using the evidence that is concrete and beyond reasonable doubt. According to Justice T.S. Sivagnanam (2009) in his lecture on Principle of Natural Justice, he said that the offender shall have the right to defend himself against the accusation by using the evidence and to call his own witnesses to prove his innocence. The employer cannot in any way or means obstructing the employee to defend themselves from the accusation made by the employer and should be given ample and enough time to prepare the evidence that might be useful in defending themself. The employee at the time of the session will be presented by the trade union that he is a member of or if he does not belong to any union that if he may wish to use the lawyer service to defend her case, they are welcome to do so and the employer has no right stipulated in any law can obstruct them. For example, after Miss A has known about the accusation and wanted to defend herself against the accusation, her employer cannot by any means obstructing her to do so and getting lawyer is she wishes to do so.
The third element is right to appeal against the sentence or decision made during the inquiry session. If the offender later found or think the sentence is not fair to his or her judgment or to the lawyer’s judgment, the offender may appeal for the sentence to be change. The offender may ask to lighten the sentence impose onto the offender or may ask to change the sentence before it is passed. As long as the sentence has not been made official, the offender may ask the employer to change the sentence or appeal against it. For example that can be made here in relating to previous example, Miss A has been tried and later the party ruled out sentences which indicate the penalty that she has to bear as a result of her misconduct. However, Miss A found out that the ruling was not right and she ask for her employer to change the sentence or in another way of saying, appeal against the sentence. It is illustrated in the case of Said Dharmalingam bin Abdullah b Malayan Breweries (Malaya) Sdn. Bhd. (1997). In this case, it was decided that the employee has the right to appeal against the sentence. It was also ruled that the employee whom obstruct from appeal against the sentence is the same or tantamount to denying his or her right to domestic inquiry as stipulated in section 14(2) of Employment Act 1955. Therefore, employer should be aware of it or any trivial things can happen to him as result of disobeying the law.
The fourth element is right to know a decision. In any proceeding or inquiry, not a single case left without a ruling sentence from the judge or the employer. The decision must be made known to the offender so that he or she can make decision based on the ruling. Whether he or she thinks that the sentence is fair or not, she can decide based on that and decides whether to accept the sentence or call to appeal against the sentence. As long as it does not officiate yet by any officer, it does not come to effect. For example, Miss A’s inquiry session has finished and she wants to hear the sentence after she defend her case. The decision can be made as a ground either Miss A want to precede with appeal against the sentence or not.
Last but not least is right not to be sentenced twice. This is stipulated under Article 7(2) of Federal Constitution. In the provision it says that, whoever has been committed for the same accusation or offence cannot be charged against him no more. The conviction in another way of saying cannot be on the same ground and the same sentence unless under certain condition which it may pursue to it. Unless it is either the sentence has been acquitted or retrial, only then the sentence can be imposed to the offender. For example, Miss A back to several years has been sentenced and accuse of the same accusation. She can no longer be tried for the same cause and the sentence unless given situation as stated earlier. So, that is why it is very important to state the ground of the accusation so that this thing could be hinder in the beginning.

            First element of Natural has been discussed, which left the second element of the principle. The second principle is Nemo Judex Cause Sua Potest. This legal maxim, it indicates the protection of the offender against bias in decision making in domestic inquiry. It suggests that the decision making should be fair and equal to the offender and the decision should also be fair and tantamount to his offence. The responsible person should be free from bias and should give both offender and plaintiff equal opportunity for their arguments to be heard (Finin O’Brien, n.d). Even the offender who has committed the highest degree of offence, he shall not be discriminate before the law even the plaintiff think that the offender should not be granted with goodness after all that he did (the offence). Element of Nemo Judex Cause Sua Potest is actually the protection against bias on the procedure of conducting the inquiry. The procedure must be as clean and as transparent as possible as well as the sentence. How we can guarantee the offender right can be safeguard through the procedure is by selection of the person that will preside the session. It is being said that, the person or the observer shall not have any specific or personal interest over the party involved or the issues involved. The person who being appointed to preside the inquiry shall be totally strangers to both parties (both plaintiff and offender) as it is afraid if the mediator knows either one of the parties, the possibility that he can be bias to either part is higher since he can have interest over either party. Thus, through this, it can guarantee that the right of both parties will be safeguard before the law if this measure were to be viewed beforehand. For example, Mr H is being appointed as mediator in a domestic inquiry. Later he found out that, the offender or the employee whom being accused that will be tried is his cousin. Due to the personal relationship that Mr H and Miss A have, therefore, Mr H is not eligible or not fit to preside the session as it will lead to bias to the employer since the Mr H might rule out a sentence which will not fit to the degree of the offence done by Miss A who turns out to be his cousin.
            On the question as to whether the principle of natural justice is undermining the right of the employer as in the case of domestic inquiry. Derive from the nature of the natural justice itself, whilst it indicate the instrument to safeguard the basic human right before the accusation or before the procedure to bring him before the justice due to his doing, it also in another way around do the same to the plaintiff. Why is it so? It is because, when it comes to procedure, it is bound to the law or regulation which requires every party to obey them regardless which party is he in. As in this case of domestic inquiry, it can be said that the employer will not at loss. They will gain something from obeying the principle. As being said before, as result of denying the right of the employee to defend his own case by using his own evidence and witnesses may subject to the denying the right of the employee to the domestic inquiry (Section 14(2) of Employment Act 1955) which may lead to injustice sentence since the employer is act on his own discretion without any professional involved.
            Things that exist in this world are not perfect. It is subject to flaws and loopholes. Those flaws and loopholes indeed needed to be mending to make it perfect and make things in the future easier to be use and conduct. According to J. MacMillan (2007), he said in his paper, that too much of natural justice is the same to defiency. Why is it so? He looked into different perspective of the issues. According to him, he looked on the area of procedure itself, he said that the procedure is too much, there are many steps and it turns out making the domestic inquiry taking much longer time than it needs to be. The paperwork is too much and the submission of the evidence also not regular which there is not specific time that indicates when the party should submit their document and evidence. Therefore, this needs a new justification so that it can be improve from time to time.
The first suggestion is that in terms of the forming the decision. The decision will be made after the session has completed. Once panel have heard about the arguments that both party have brought, they will come to a decision that will decide the fate of the offender. However, to what degree that the fairness of the decision is the question. In Malaysia, the panel will be among the uninterested employee of the company and also other person that will be forming the panel of the inquiry. The employee even though does not have any relation to the case, he has relation to the company which may lead to bias to the part of the offender. The panel might take side to the employer as human cannot be predicted. They can change their minds and how far he is being unbias also the question. So in here, it would like if the employee should not be included in the panel of the inquiry.
The second recommendation is that the documentation of the process. As being said before, it requires a lot of paper work. Since it require a lot of paperwork, the period where to complete the procedure seems longer than it needs to be. Starting from the submitting the allegation to the body, to notify the offender till the completion all requires paperwork. It does not stop there, if there is any amendment to be made, it should be re-submitted once it is completed. Thus it require a lot of time than it needs to. Therefore, the responsible body should give steps or guidelines to every company to make things easier and runs smoothly.
The last but not least is about the consideration of the show cause letter. Many does not know what to include and what to explain in the letter stating his personal explanation over the allegation. According to the case of Razali v Andaman Langkawi (2011), this case has been submitted to the Industrial Court where before that the offender has made a show cause letter and later found out that the company said the explanation was not valid. This brought a wonder how much the explanation should be to be consider as a valid explanation. There is no valid guideline over this matter given from the tribunal. Therefore, it is recommended that the tribunal could give explanation of how the letter works and what to include in the letter so that it would not cause confusion.
Before this paper is ended, it would be nice to recap of what has been written so far. The law that governing the domestic inquiry as stipulated and formed by Malaysian legislative assembly is govern by the Employment Law 1955. The principle of Natural Justice can be found in the Federal Constitution of Malaysia where it lays out the basic human right or the basic right as Malaysian citizen. This principle does apply to every law in Malaysia and any procedure to bring justice to its place. It is because principle of natural justice is a nature law where it is applicable to every situation. In domestic inquiry, it lays out two different perspectives. First is Audi Alteram partem or right to be heard and the second is Nemo Judex Causa Sua Potest that is right agaist unbias procedure. These two principles do will help to ensure that employee or the offender is safeguard against procedure biasness. As being mentioned earlier, three recommendations have been pointed out. First is to leave the employee outside the panel member. Second is overlapping of the documentation process. Last but not least is a guideline on to write the show cause letter





(2960 words)

   Jika anda nak jadi pintar ... WAJIB belajar sebab dengan belajar kita senantiasa berfikiran positif. Alhamdulillah untuk subjek ini saya dapat A. Syukur pada Allah SWT. Hanya Allah SWT sahaja yang Maha Mengetahui bagaimana keadaan diri saya ini. Ujian hidup membuatkan saya lebih kuat dan dekat dengan Allah SWT. 


Alhamdulillah ... doakan saya selalu yew ... hanya Allah SWT dapat membalasnya.

Rabu, 14 Mei 2014

I am not Lazy


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih

Alhamdulillah atas kurniaan Allah SWT ... ada tak sahabat sahabat kisahku tertanya-tanya ke mana menghilangnya diriku ini. Boleh dikatakan selama aku menghilang aku menjadi silent blogger.

Masih melawat blog blog kesukaan aku ... tapi tidak membuat catatan terbaru. Mengapa ???

Jika aku kisahkan kisahku ini terlalu panjang. Dalam hidup jika kita ini diberi UJIAN kita kene KUAT.

Aku sedang mengumpulkan segala kekuatan diri untuk maju maju maju dan aku selalu INGAT ... Aku ada Allah SWT yang Maha Berkuasa untuk selalu bersama aku.

In Sha Allah ... semangat masih membara untuk berblog ... nantikan catatan catatan terbaru aku dalam kisahku ini.


Rabu, 1 Januari 2014

Kisahku ...13

 Si Manis Raihan
 My Sweet Soffi




Miss Sweet Raihan


Alhamdulillah, syukurku kepada Allah SWT atas rahmat dan kekuatan yang diberikan kepada diriku. Tahun 2013adalah tahun yang sangat menguji aku. Aku melangkah ke tahun 2013 dengan separuh semangatku telah dibawa pergi oleh anak keduaku.Pada 4 Oktober 2013 adalah tarikh di mana aku menghadapi ujian besar dalam kisahku.Boleh dikatakan pada tarikh itu sebenarnya seluruh semangatku telah pergi. Masa itu  keadaan aku ibarat hanya tinggal jasad saja, aku kehilangan rohku. Sungguh setiap manusia itu akan diuji untuk menentukan tahap keimanannya.

Saat aku menghadapi ujian berat itu, baru aku sedar ... kita hanya ADA ALLAH SWT untuk memberi kekuatan kepada diriku untuk bangkit semula. Aku bangun dan Aku kuat kerana aku ada Allah SWT.

Kini 2013 telah aku tinggalkan, saat 2014 (1435) muncul, aku merangka dan menyusun matlamat diri. Apa yang aku inginkan dalam kisahku. Biarlah ianya menjadi rahsiaku. Untuk berjaya aku kene berusaha bersungguh-sungguh. Tiada perkataan "Putus Asa" . Aku berjuang untuk kejayaan , kecemerlangan dan kebahagiaan dalam kisahku. Semoga Allah SWT mempermudahkan segala urusanku. Amin.

Aku Wanita ... Hamba Allah
                       Anak
                       Isteri
                       Ummi
                       Pelajar
                       Usahawanita
                       Muslimah

Kisahku ...

Selamat Tahun Baru 2014