Selasa, 30 November 2010

Makan Vs Diet



1 Opis tgh sembang n berangan2 nk berdiet. Aku polak sibuk update blog pasai makan. Tak tahan asyik dengar nk diet aje . Aku pong tayang lah menu yg sedap2 hehehe... membakar semangat mereka yg tgh berdiet...termasuk lah aku.  Menu kt atas menu org tgh berdiet ape. Hah! menu ni cara org2 lama berdiet tau. Slim aje mak n nenek aku duluw hehehe...apa macam ... petang ni balik umah masak yew ... sementara tu layan mata tgk gambar duluw yew...(^_~)

Mee Goreng Power

Air Tangan Anak Bonda ku... sedap hingga menjilat pinggan n sudu.
Nk suruh dia masak dia jauh kt Putrajaya , nk masak sendiri tak sama mcm dia masak...
Naseb naseb ... tgk gambar aje lah , jadi lah (^_~)

Isnin, 29 November 2010

Buai laju-laju (^_^)

 Buai laju-laju sampai pokok sena, apa dalam baju sekuntum bunga cina...
Idea taman mainan n kisah pujuk memujuk...alahai anak ummi.

Ini lah kisah si soffi. Hari ni minggu kedua soffi pergi kelas tuisyn yew. Keluar rumah pukul 8.15 pg walupon kelas mula pukul 9.00 pg. Beli kan soffi jajan n bwk pusing2 Sg Besar. Lps tu anta lah ke kelas yew. Alih-alih soffi tak nk turun siap pakej menangis lg. Wahai ummi idea apa lah ummi nk bg soffi pergi ke kelas tuisyen yew ni. Bila dh jd ummi ni kepala kene kreatif hehehe... Alhamdullilah, timbul idea. Ok soffi nk tak pergi taman mainan, kita main buai. Tp syarat yew tak boleh nangis pastu kene pergi kelas tuisyen. Ummi janji waktu rehat ummi datang tgk soffi. Mcm mana soffi terima ke syarat ummi. Soffi , boleh. 

Lega tak terkira. Moga Soffi rajin pergi kelas. Amin.

Ahad, 28 November 2010

Jodoh

Zarul dgn Nadiah

Insya Allah. Kalu ada jodoh tak ke mana ...
Acik mu ini mendoakan yg terbaik utk kamu berdua. Amin.

Sabtu, 27 November 2010

Menu diet...boleh ke?

 Sayur Bayam masak air

 Ikan kerisi goreng

 Sambal kicap

 Tempe goreng

Sepinggan nasi putih

Boleh ke menu diet macam nie... (^_~)
Menu ni untuk hujung minggu ku kalu tak pergi kenduri lah... Apa tunggu lagi , jom pergi pasar hehehe... selera orang jawa kata kn.

Jawatan Kosong


http://www.ppas.gov.my/v3/ sila klik di sini untuk melihat iklan jawatan kosong di PPAS.

BERITA TERKINI PPAS
--------------------------------------------------------------------------------
Jawatan Kosong Di PPAS

*Pembantu Perpustakaan S17
*Pembantu Am Pejabat N1
*Pekerja Am R1

Tarikh tutup permohonan :10 Disember 2010

(^_~) Pada teman-teman yg berminat boleh lah memohon jawatan yg diiklankn. Selamat mencuba dan berjaya.










Jumaat, 26 November 2010

Baca lah ...

Detik-detik Rasulullah SAW Menghadapi Sakaratul Maut

Ada sebuah kisah tentang cinta yang sebenar-benar cinta yang dicontohkan Allah melalui kehidupan Rasul-Nya.

Pagi itu, walaupun langit telah mulai menguning, burung-burung gurun enggan mengepakkan sayap. Pagi itu, Rasulullah dengan suara terbatas memberikan kutbah,"Wahai umatku, kita semua ada dalam kekuasaan Allah dan cinta kasih-Nya. Maka taati dan bertakwalah kepada-Nya. Kuwariskan dua perkara pada kalian,Al Qur'an dan sunnahku.

Barang siapa mencintai sunnahku, bererti mencintai aku dan kelak orang-orang yang mencintaiku, akan masuk syurga bersama-sama aku."

Khutbah singkat itu diakhiri dengan pandangan mata Rasulullah yang tenang dan penuh minat menatap sahabatnya satu persatu. Abu Bakar menatap mata itu dengan berkaca-kaca, Umar dadanya naik turun menahan nafas dan tangisnya. Usman menghela nafas panjang dan Ali menundukkan kepalanya dalam-dalam.

Isyarat itu telah datang, saatnya sudah tiba. "Rasulullah akan meninggalkan kita semua,"keluh hati semua sahabat kala itu. Manusia tercinta itu, hampir selesai menunaikan tugasnya di dunia.Tanda-tanda itu semakin kuat,tatkala Ali dan Fadhal dengan cergas menangkap Rasulullah yang berkeadaan lemah dan goyah ketika turun dari mimbar.

Disaat itu, kalau mampu, seluruh sahabat yang hadir di sana pasti akan menahan detik-detik berlalu. Matahari kian tinggi, tapi pintu rumah Rasulullah masih tertutup. Sedang di dalamnya, Rasulullah sedang terbaring lemah dengan keningnya yang berkeringat dan membasahi pelepah kurma yang menjadi alas tidurnya. Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam. "Bolehkah saya masuk?" tanyanya. Tapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk, "Maafkanlah, ayahku sedang demam," kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu.

Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah, "Siapakah itu wahai anakku?" "Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya," tutur Fatimah lembut. Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan. Seolah-olah bahagian demi bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang. "Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan di dunia. Dialah malakul maut," kata Rasulullah,Fatimah pun menahan ledakkan tangisnya.


Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya. Kemudian panggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini.

"Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?" Tanya Rasululllah dengan suara yang amat lemah. "Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu. Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu," kata Jibril. Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega, matanya masih penuh kecemasan."Engkau tidak senang mendengar khabar ini?" Tanya Jibril lagi. "Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?" "Jangan khawatir, wahai Rasul Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: 'Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umat Muhammad telah berada di dalamnya," kata Jibril.


Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan ruh Rasulullah ditarik. Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang. "Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini." Perlahan Rasulullah mengaduh. Fatimah terpejam, Ali yang di sampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka."Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?" Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu."Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal," kata Jibril. Sebentar kemudian terdengar Rasulullah memekik, kerana sakit yang tidak tertahankan lagi."Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku."Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi. Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu, Ali segera mendekatkan telinganya."Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku, peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu." Di luar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan. Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan."Ummatii, ummatii, ummatiii?" - "Umatku, umatku, umatku" Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu. Kini, mampukah kita mencintai sepertinya? Allahumma sholli 'ala Muhammad wa baarik wa salim 'alaihi.



Betapa cintanya Rasulullah kepada kita. Kirimkan kepada sahabat-sahabat muslim lainnya agar timbul kesedaran untuk mencintai Allah dan RasulNya, seperti Allah dan Rasulnya mencintai kita. Kerana sesungguhnya selain daripada itu hanyalah fana belaka. Amin...

Bila aku membaca semua kisah ini buat hati aku sangat-sangat sayu... Semoga kekal cinta aku kepada Rasullah SAW. Moga aku menjadi hamba Allah dan umat Nabi Muhammad SAW yg terbaik. Amin.

3 Sahabat



Ini lah 3 sahabat yg menjadi pengunjung tetap kami tiap hari sabtu.
Tp mereka dah lama tak jumpe sejak Ijah demam, 2 Sofi tak dpt bertemu Ijah seperti dulu.
Moga Ijah cepat pulih dan boleh pergi library seperti duluw. Amin.

Hujan


Sungai Besar hari ini hujan. Alhamdullilah. Nyaman rasa yew. Teringat kisah lalu, bila hujan aje aku 3 beradik berlari-lari anak keliling rumah. Seronok rasa yew dpt main air hujan. Kisah lalu kalu dikenang memang buatkn hati aku menjadi sayu. Indah yew kisah lalu ...hujan diri mu membawa aku pergi terlalu jauh mengimbau kisah yg telah lama aku tinggalkan.

Khamis, 25 November 2010

Menangis

 Dah 2 hari soffi nangis dlm kelas...nape yew, sbb duduk kt belakang ke?

Aura minda pintar ... nk beli lah...


Alhamdullilah...
Soffi dah selesai menghadiri kelas tuisyen yew bagi minggu pertama. Baki 4 minggu lagi. Isnin dan selasa mood soffi baik-baik sahaja. Ceria aku tgk bila balik kelas. Tp hari rabu dan hari ni , bila ambk soffi, soffi kata dia menangis dalam kelas. Tak tahu nape? Risau jgk sbb hari rabu tu aku tgk soffi duduk kt bahagian belakang. Isnin selasa soffi duduk kt depan. Sebab itu ke. Tgh dok pikir nk buat mcm mana biar soffi happy aje bila pergi kelas. Aku ingat nk minta cikgu alih kedudukan soffi ke bahagian depan sbb kt sekolah biasa yew soffi dok depan sahaja. Boleh ke? Ada 2 org anak kawan huby yg 1 kelas dgn soffi. Aku ingat nk bagi soffi duduk dgn mereka. Harap-harap boleh lah. Sedih aku tgk soffi asyik menangis aje. anak sorang katakn , risau jgk.

Lepas tu tgh dok fikir2 tentang soffi, terbaca halaman blog tentang Aura minda pintar. Rasa2 macam nk beli utk soffi. Insya Allah.

Moga semuanya akan dipermudahkan Allah SWT . Amin.

Yang Sebenarnya


Tajuk Novel : Yang Sebenarnya


Karya : Aisya Sofea
Penerbit : Alaf 21
Halaman : 500 mukasurat
Harga : rm19.90

(^_~) yang sebenarnya dah lama aku tak baca novel. Teringin jgk kadang2 nk baca bahan bacaan yg ringan dan santai. Tapi dah lama tak dpt buku mcm ni kt library. Jawab yew kene beli sendiri. Tak kisah lah janji aku dapat baca. Betul tak ? Jom baca novel.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pastinya semua peminat novel cinta tertunggu-tunggu buah tangan terbaru dari penulis Aisya Sofea. Kini setelah terbitnya nukilan dari beliau pasti juga semua tidak sabar-sabar untuk mendapatkan dan seterusnya menatap isi kandungan yang mengasyikkan ini. Saya kira karya beliau kali ini agak lebih baik dari novel sebelumnya. Lebih geram dan lebih syahdu. Meruntun jiwa gitu dengan perangai manja bercampur panas baran si hero dengan watak cool si heroin.

Eddie membawa diri ke London setelah putus cinta dengan sepupunya sendiri, Nazirah. Nazirah berkahwin dengan jejaka pilihan hatinya walaupun mendapat tentangan dari keluarga. Semasa lima tahun di London Eddie selalu berhubungan dengan Nadhiya, adik Nazirah melalui internet. Nadhiya cuba untuk mententeramkan hati Eddie yang parah kecewa dengan memberikan kata-kata semangat. Hubungan mereka agak rapat juga walaupun hanya berkomunikasi di alam maya. Segala rutin harian dan segala sesuatu peristiwa yang terjadi akan dikongsi bersama.

Sehinggalah di suatu hari Nadhiya bekerja di syarikat milik ayah Eddie. Eddie pula membuat kejutan dengan pulang ke tanahair untuk bekerja di syarikat ayahnya juga. Bila mereka bekerja di bawah satu bumbung perangai Eddie membawa masalah kepada Nadhiya. Sikap Eddie yang suka panas baran dan ego tak menentu membuatkan kesabaran Nadhiya menipis. Hubungan mereka menjadi renggang. Tapi dalam sekelip mata Eddie boleh berubah menjadi baik dan lembut semula. Bayangkan bila tengahari mereka boleh keluar makan tengahari bersama sambil ketawa-ketawa tetapi bila pulang saja ke pejabat terus saja sikap Eddie berubah menjadi garang bak singa lapar hanya kerana kesalahan Nadhiya yang sebesar kuman saja. Sikap ala-ala 'psyko' Eddie ni benar-benar membuatkan Nadhiya bingung. Apa sebenarnya mahu si Eddie ni? Selalunya kalau lelaki berperangai begini sebenarnya inginkan perhatian istimewa dari wanita yang dicintainya. Namun Nadhiya tidak dapat membaca mesej yang cuba disampaikan di sebalik sikap Eddie.

Tidak tahan dengan sikap Eddie yang melampau panas barannya, akhirnya Nadhiya berkeputusan untuk berhenti kerja. Nak dijadikan cerita ini lebih gempak pengganti Nadhiya, si Nuryn Mustafa diwujudkan sebagai watak antagonis. Sewaktu di London lagi Nuryn memang mengejar cinta Eddie walaupun tidak mendapat perhatian. Pucuk dicita ulam mendatang bila Nuryn berjaya diterima bekerja di syarikat Eddie. Apa lagi Nuryn terus menwar-warkan pada semua orang bahawa Eddie adalah kekasihnya.


Sedikit sebanyak lahir juga perasaan cemburu di hati Nadhiya pabila menerima perkhabaran ini. Ditambah pula bila Eddie juga dilihat bermesra-mesraan dengan Nuryn di depannya sewaktu mereka keluar berempat bersama.. Nadhiya, Nazri, Nuryn dan Eddie. Namun Nadhiya tidak mengetahui itu hanyalah helah Eddie untuk membuat Nadhiya cemburu. Kesiannya Nadhiya menjerut rasa...! Tapi yang kelakarnya pabila Nadhiya berhasrat untuk keluar berdua lagi dengan Nazri, tak semena-mena Eddie berang lalu menyuruh Nazri menghantar Nuryn pulang, sementara dia pula mengajak Nadhiya balik. Aduhai, memang lelaki ini sudah tenat dimabuk cinta.

Sebuah lagi cerita cinta yang agak menarik dan mengasyikkan. Selalunya di dalam novel Aisya Sofea heronya pasti menjadi idaman setiap wanita. Tidak terkecuali hero di dalam novel ini.
........................................................................................

Tidak semua cinta itu berbalas. Inilah yang terjadi kepada Eddie.Akibat cintanya ditolak oleh Nazirah, sepupunya, dia nekad membawa diri ke London. Hatinya perlu dirawat.

Kelukaan Eddie mendapat simpati daripada Nadhiya, adik Nazirah.Melalui kiriman e-mel dan YM, Nadhiya sentiasa meyakinkan Eddie bahawa cinta akan datang lagi. Namun, hati Eddie belum terbuka untuk mencari pengganti.

Seiring waktu berlalu... cinta Eddie semakin memekar. Dengan semangat baru, Eddie pulang bersama cinta untuk Nadhiya. Malangnya, kalimat keramat itu tidak terucap dari bibirnya, apatah lagi Nadhiya melayannya seperti seorang abang. Eddie jadi panasaran. Akibatnya, mereka sering bertelingkah tanpa sebab. Nadhiya memendam rasa...


lelaki itu seperti memusuhinya. Semuanya harus dirungkaikan. Eddie perlu berterus terang tentang perasaan sebenarnya. Dan Nadhiya pula mesti menyedari bahawa cinta baru Eddie adalah untuk dirinya!

Rabu, 24 November 2010

Smile


smile...smile n smile always (^_ ~)

Duit



Ada pon aku kisah takde lagi lah aku kisah ...
Emmm...macam-macam perasaan aku bila berkisah tentang DUIT.

Selasa, 23 November 2010

Selera Merapu


Mengidam tahap gaban nie hehehe...
Sambil berborak baca majalah resepi ...
Ibarat kata smart ponyew berborak daa hihihi...
Selak ponye selak terjumpe resepi...
Tauhu Sos Tiram
Terliur sudah...
Teman sebelah kata itu selera merapu...
Aku kata ok lah boleh dicuba

Selera Merapu ponye kisah hehehe... (^ _~)
Macam-macam lah aku nie...

Isnin, 22 November 2010

Alhamdullilah


Hari ni hari pertama Soffi pergi kelas tuisyen , pintar membaca di http://motivasi5k-fastlearning.blogspot.com/. Abi yang hantar. Ummi pon ikut sekali. Tengok soffi ceria aje. Alhamdullilah. Moga soffi rajin-rajin belajar ye. Amin.

Bersyukur pada Allah SWT kerana memudahkan urusan kami berdua . Alhamdullilah.

^_ ^ masih mood bercuti

Jumaat, 19 November 2010

Jejak Kasih


Alhamdullilah, rezeki di petang Jumaat. Bertemu sahabat lama Yusnizan dgn huby n sweet baby dia. Teruja dan tergamam. Rasa nk pelokkk tp depan huby dia segan lah polak. Apa2 pon sgt bersyukur dengan pertemuan ini.

Jom makan




 Sedap nenek masak...
Alhamdullilah.

Di rumah Atuk


Hah! ini lah rutin aktiviti soffi bila balik kampung, bermain dgn basikal pink kesayangannya. Ronde-ronde keliling rumah atuk ... layannn... ^ _^

Khamis, 18 November 2010

Aktiviti


Khamis hingga sabtu , balik kampung ku di Meru...
Maka yew mesti nk masak lauk best-best untuk mak n abah...

( ^_ ~ )

Jumaat ada pasar kt meru ni...
hehehe...
kembali kepada kisah lalu...
Mak jom kita pergi pasar...
Jom...

Selasa, 16 November 2010

Isnin, 15 November 2010

Anugerah


Syukur Alhamdullilah.
Anak itu Anugerah dari Allah SWT .
Dia hadir dalam kisah kehidupan kita sesuci warna putih.

Usia Soffi 4 thn. Cuti semesta yg panjang ini kami manfaatkn soffi utk belajar 

Soffi akan mengikuti KELAS INTENSIF MUSIM CUTI - Pintar Baca BM dan BI
9.00 pagi hingga 12.00 Tgh (Isnin-Khamis)
Moga soffi akan rajin belajar dan mudah menerima Ilmu yg bermanfaat dunia akhirat. Amin.

Perancangan 2011 telah pun ummi dan abi rangka sebaik mungkin utk puteri kesayangan kami berdua. Moga apa jua yang dirancang akan dipermudahkan Allah SWT. Amin.

Sesungguhnya kami berdua melakukan yang terbaik utk puteri kami adalah semata-mata kerna cinta kami kepada Allah SWT dan Nabi Muhammad SAW.

Kami juga hamba Allah.
Kami juga umat Nabi Muhammad saw
Kami juga anak kpd ibubapa kami

Kisahku...

Ahad, 14 November 2010

Dia yang dirindui


Sambil-sambil bersantai bersama keluarga tercinta, terselak halaman kisah semalam...
Paiz n Mah , I always miss u so much...
Selamat Hari Raya Korban untuk kamu berdua...

Berkorban apa sahaja demi tuntutan tugas...
Miss U all ...

Sabtu, 13 November 2010

Cabaran


Bila kita berkhidmat atau bertugas di bahagian kaunter hadapan ... biasanya kita akan berjumpa dgn pelbagai ragam manusia.

Apabila kita dimarah tanpa sebab dan kita pulak tak boleh marah, ini akan mengakibatkan suhu badan kita panasss...memang kena banyak bersabar.

Sabar...sabar...sabar ...

Aku manusia kamu juga manusia...

Mengapa perlu begitu ... MARAH itu tidak bagus ... Maka JAUHI

Khamis, 11 November 2010

AirMata



Aku menangis lagi...
Apabila aku pejam kan mata aku...
Lalu aku bawa diri ku ke dalam roh ku...

Aku terlihat di sana...
Jantungku berdegup saat demi saat tanpa rasa jemu...

Lalu...
Airmata ku mengalir deras...

Milik aku kah jantung  itu...

Ya Allah
Betapa Allah SWT sangat mengasihi aku
Memberikan aku jantung...
Memberikan aku segala-galanya di dunia ini

Dalam solat hajatku...
Tidak terdaya aku untuk menahan airmata ini dari mengalir...
Terasa aku tak punya apa-apa

Apa yang aku miliki di dunia ini...
Jika aku kata...
Harta itu milik aku
Kuasa itu milik aku

Tapi...
Adakah aku mampu untuk membuatkan jantungku berdegup setiap saat...
Mampukah aku...

Duhai teman-teman ku...
Kita ini bukan siapa-siapa...
Kita ini sgt lemah...
Nafas kita setiap saat adalah kurniaan Allah SWT.

Jika udara oksigen itu yg membuatkn kamu bernafas...
Kamu salah teman-teman ku...
Mengapa...

Lihat lah dgn mata hati mu...
Siapa pemilik udara ...
Siapa pemilik dunia ini...
SIAPA?

Tanya lah sedalam-dalamnya hingga sampai ke dasar hati mu ...
Pejam kan mata mu teman-teman...
Setitis darah yg mengalir di dalam tubuh kita ini...
Kita tidak mampu untuk menciptanya...

Tanamkan ke dalam hati kita duhai teman-temanku
Takutlah kepada Allah SWT
Jangan lah sekali-kali meninggalkan SOLAT
Menangislah kerana Allah SWT

Jika kita sedar siapa diri kita ini...
Aku dan kamu tidak lagi bisa untuk ketawa...
Hinggakan setiap saat terasa ingin menangis

Duhai teman-teman...
Allah SWT sangat mengasihi diri kita
Allah SWT memberikan kita kehidupan dengan kisah-kisah hidup kita yg tersendiri...
Maka, sebagai hamba Allah...
Setiap saat kita ini...
Janganlah sesekali kita lupa...
Pada pemilik diri kita ini.

Kita ini adalah ...
Hamba Allah...
Islam Agama kita...
Kita juga umat Nabi Muhammad SAW


Maka...
Jadilah yang terbaik untuk meneruskan kisah hidup yg abadi di sana nanti. Insya Allah.





Rabu, 10 November 2010

Kebahagiaan ku

 Soffi  -No 2

 Wajah Bahagia Ummi

 Soffi - No 1 Kehadiran

 Soffi - Darus Salam

 Soffi - Di bilik darjah

 Aksi manis dari Soffi

 Pin label di tudung Soffi

Soffi bersama hadiah ye... Tahniah Soffi

Alhamdullilah , Ya Allah aku bersyukur atas anugerah Mu pada hamba Mu ini. Semoga Ain Nur Soffiyyah Binti Jamsari akan menjadi Hamba Allah dan Umat Nabi Muhammad SAW yang terbaik di dunia dan di akhirat. Amin Amin Amin .

Selasa, 9 November 2010

Sejauh mana ...


Fikirkan ke dalam diri kita...
Sejauh mana kita ...
Berpegang kepada ...
Prinsip Kejujuran ...
Dalam semua hal kisah-kisah hidup kita.

Jika ada yg terabai dgn prinsip ini ...
Ada yg akan terluka nanti...
AWAS

Sangat berat amanah yg kita pegang setiap saat
Maka...
Dakaplah kejujuran erat-erat...
Agar tidak terlepas dlm dakapanmu...

Aku adalah aku...
Kamu adalah kamu...
tetapi kita punye misi yg sama

Alam Abadi

Khamis, 4 November 2010

Aku tak kisah tp ...


Macam-macam rasa.
Bagi aku lah ... senang je
Ikut waktu Anjal ...

Buat Jadual
Ada Jadual ikut ...
pilih
8.30 am - 5.30 pm
9.00 am - 6.00 pm

Adil bukan ...
Tp yg penting kena kisah ok ...

Susah tak ? Ada yg kisah tak ?

Aku sebenarnya serba salah ni...
Mcm mana nk buat yew sbb...
Aku kene kisah semua yew...
Ada hati-hati yg perlu aku jaga...

Sebenarnya ... ada yg kisah dan ada yg tak kisah tp...
Yang paling utama di mana kita berade ...
Di situ kita kene sedar dgn kisah-kisah disekeliling kita...
Kadang-kala kita alpa...

Banyak susah hati tau huhuhu...
Ya Allah , moga dipermudahkan segala urusan hamba Mu ini.
Amin...amin...amin.

Rabu, 3 November 2010

Kisah Soffiyyah



Alhamdullilah , bersyukur atas Anugerah yg Allah SWT  berikan pada aku n suami. Walupon pernah ada air mata aku jatuh dipipi ini menahan segala hinaan krn lewat hamil  , aku redha. Setiap kepahitan pasti ada kemanisan . 4 tahun menanti akhirnya lahir lah zuriat kami Ain Nur Soffiyyah.

Rasanya hari  ini aku ingin berkongsi kisahku tentang kisah Soffiyyah. 03 November 2010 bersamaan 26 Zulkaedah 1431 . " Ummi ...Iyah dpt no 2 periksa akhir tahun " ... Masya Allah , gembira yew hati ini , Allah SWT saja yg tahu. Mgkn bagi org lain , mereka tak kisah , mgkn bg mereka anak umo 4 thn exam tak membawa apa2 erti. Tapi bagi aku yg lama menantikan zuriat dlm rumahtangga kami. Ini adalah kegembiraan aku...ini  juga kebahagiaan dan penawar aku.

Ummi dan Abi senantiasa mendoakan agar Ain Nur Soffiyyah akan menjadi anak yg senantiasa dikasihi Allah SWT dan Rasullah SAW. Menjadi anak yg berjaya di dunia dan akhirat. Pengakhiran di Syurga. Insya Allah. Amin...amin...amin.

Kini aku dalam usaha utk mendapatkan zuriat kedua. Walupon ada kepahitan yew aku terima dlm usaha aku ini. Soffi, moga bila umo soffi 5 tahun soffi akan dpt adik baru. Doakan Ummi ye nak. Amin.

Selasa, 2 November 2010

AG2000


Gambar dari google

Insya Allah , nak guna produk ni ... ( ^ _^ )



Isnin, 1 November 2010

Gincu oh Gincu

Gincu Warna Ungu




Mereka yang memilih warna ungu adalah mereka yang ada stail tesendiri dan punya pertahanan diri yang jitu. Selalunya mereka ini jenis yang berpegang kuat pada prinsip diri sendiri dan tak gentar dengan orang lain. Ia memerlukan rasa yakin yang kuat untuk membolehkan seseorang itu memilih dan memakai warna ini!

Ye ke? ...

Masa aku bertunang duluw ... tunang aku tersayang kini En huby , dia bagi gincu warna ungu. Org dah bagi kn aku guna je lah mmg sgt sesuai dgn jiwa raga ku. Sampai skrg tak jumpe lagi gincu sesuai sebegitu. Bila guna gincu warna ungu ni...ibarat kata kita adalah diri kita sendiri umpama aku n kisahku maka suka aku lah sbb kisah aku...boleh ke mcm ni?

Gincu oh gincu ... nk beli yg warna ungu 1 ...

;-) Kalu ikut pd tarikh lahir aku ni kategori org yg jatuh pada warna UNGU... polak dah... tp nape aku suka warna HIJAU. Ungu ke Hijau ... cuba bayangkan kalu aku pakai gincu hijau polakkk huhuhu... sbb tu kadang kala aku kene gak belajar dgn warna-warna lain.

Ada kisah lawak..tentang warna...nak tahu ???

Ada kisah seorang budak ...dr darjah 1 hingga tingkatan 5 , mmg rumah sukan warna HIJAU sepanjang tahun walaupon cikgu sukan masukkan budak itu ke rumah sukan warna UNGU tp budak itu tetap masuk rumah sukan warna HIJAU. Sampai cikgu semua pon pening kepala tak tahu nak buat apa ,budak ni pulak akan meraih pinggat emas dlm acara lompat tinggi . Maka cikgu pon biarkan saja , buat2 tak kisah sbb budak ini adalah Aku n Kisahku.

Senyum sikit  ^_ ^ skrg baru aku tahu nape cikgu nk masukkan aku ke rumah sukan warna UNGU , mgkn cikgu tahu potensi warna itu berpandukan tarikh lahir ku. Maafkan saya cikgu masa tu mmg fanatik gile dgn warna HIJAU sampai tiap2 raya WAJIB baju kurung warna HIJAU. Masa tu mak n abah polak yg pening kepala hehehe...

HIJAU itu di hatiku dan UNGU itu yg tersirat untuk ku ...